Annons

Ni med 13-polig dragkrok har ni 12V mellan stift 10 & 11?

1
Som rubriken frågar undrar jag ifall ni vet om ni har 12V mellan stift 10 och 11 när tändningen är på? Är tändningen av ska det inte vara någon spänning.

Vilka stift som är vad hittar ni på https://sv.wikipedia.org/wiki/Sl%C3%A4pvagnskontakt/ISO

Ni som har, blev det monterat hos Kia eller någon annan verkstad (eller er själva)? Blev ni informerade om ni ville ha det eller det bara ingick?
Ceed SW EX Komfort 1.6 CRDI ECO -11
Annons

2
Svar Ja. Det är +15-spänning (tändning till) Har själv monterat det. Kia Original drag och kabelhärva. Ingår alltid vid montering på auktoriserad verkstad.

Re:

3
HellboyElvis skrev:Svar Ja. Det är +15-spänning (tändning till) Har själv monterat det.
Så inget extra kablage du behövde dra från batteriet, all installation gjordes bak i bilen? Är det till din -14 modell som du har som signatur?
Ceed SW EX Komfort 1.6 CRDI ECO -11

4
Jo 2 kablar dras framifrån batteriet hela vägen bak annars får man inte ström till styrenheten + laddningen.
Och ja det är till min Sportage, men kablarna måste dras på alla modellerna tyvärr...
Det finns 7-pol piratelsats som inte kräver kabeldragning, men då får man ju heller inte strömmen till laddning mm.

Re:

5
HellboyElvis skrev:Jo 2 kablar dras framifrån batteriet hela vägen bak annars får man inte ström till styrenheten + laddningen.
Vad har du för avsäkring på de två kablarna? Har du kollat så att du har 12V hela tiden på stift nr. 9? Kan ju vara så att 9 & 10 är kopplade samman på din?

Jag har också två kablar dragna från batteriet. En till styrenheten via 20A säkring och den andra också 20A som går direkt till stift nr. 9 (konstant spänning).
Ceed SW EX Komfort 1.6 CRDI ECO -11
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"