Annons

11
Jag skulle gärna vilja veta hur du justerar "masken".
När jag tittar i GSW:n finns det två justeringsmöjligheter: Lodrätt och Vågrätt på hela insatsen, inget annat...
Förklara gärna lite mer ingående vad du menar, för detta är inget jag råkat ut för, men det verkar intressant.
Annons

Re: Belysning efter Service

12
Jag är totalt oinsatt. Jag trodde att själva lyktan, inklusive lampan, satt fastmonterat i bilen och att det innuti lyktan fanns en skärm som maskar av ljuset, och att man alltså kunde justera denna skärm för att bestämma hur högt/lågt den ska vara.

Om alltihop sitter ihop i en enda insats så antar jag att det sitter en fast mask däri, och att det enda de gjorde på verkstaden var att vinkla upp hela insatsen en aning. Eller?

Innan så maskades ljuset av på samma sätt som på bilden, fast mycket närmare. Dvs jag såg max 10-15 meter framför bilen i mörker med halvljus. Efter två besök på verkstaden med önskan om att höja ljusbilden lyckades de, så nu tar inte halvljuset på vägbanan abrupt slut pga masken. Ljuset är heller inte så högt att jag bländar mötande bilar, så masken gör nu sitt jobb så som det är tänkt.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"