Annons
Annons

Re: Få upp rutorna med nyckel vid låsning??

3
ruggedkia skrev:Hej, går det på något sätt att få upp rutorna när man låser bilen och har någon ruta nere?

Försökt trycka flera gånger, hålla nyckeln intryckt osv men inget får upp rutorna vilket är dåligt tycker jag.

Kan man programmera det på något sätt?
På vår Citroen C5 som vi köpte ny 2002 så fanns denna funktion.
Kia är lågprisbil så det sparas där det kan. Spolarmunstyckena är inte justerbara är en snålgrej till.

På C5 kunde man även med ett tryck på den speciella fönsterknappen ta ner alla rutor 3 cm. Bra att göra när den står på uppfarten och man vill ventilera bort värme i den om man ska ge sig iväg en stund senare. Gick även att ta upp rutorna och då alla på en gång.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Få upp rutorna med nyckel vid låsning??

6
Som sagt, det är en lågprisbil, även om man kommer upp på 200kkr i pris.
För 210kkr får man en Volvo med 12 000 mil (Summum)
Mercedes E220 CDI avantgard 9500 mil
BMW 520 d F11 11000 mil osv

Man har ju valt att köpa Kia och hade Kia haft allt som folk vill ha hade man kört omkring i en beg. bil med mer än 10000 mil på mataren, men med önskvärda funktioner. Jag köper hellre nytt. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Få upp rutorna med nyckel vid låsning??

7
Absolut, det är en lågprisbil.. ej sagt det är en premiumbil :)

Men jag anser inte att hålla in en knapp för att få upp rutorna är en exklusiv detalj då det handlar om simpel programmering.

Kia kunde dragit in på USB uttagen, elhissar bak eller dylikt om de hade velat snåla. USB uttagen hittar du förmodligen inte på de bilarna du nämnde utan endast AUX (om man ej väljer det som extra utrustning då).
En grej som elhissar bak på VW Golf är en extrautrustning tex.

Re: Få upp rutorna med nyckel vid låsning??

8
Jag har haft 4 bilar efter min C5 med denna funktion, inget jag saknat iaf.
Har hellre usb-uttag och elhissar bak.
Det är ju alltid en avvägning vad som tas med i utrustningen.
Det är väl inte bara programmering, måste man inte ha en mottagare som styr elhissarna?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"