Annons

Har köpt en ceed 2011 visade sig att där var rost på bakluckan under fönster

1
köpte den för 14 dagar sen skulle ha kollat lite bättre där var lite rost på bakluckan under torkaren och bromsljuset var en spricka i. körede upp till Helsingborg visade den inga problem sa han till man kollade på papperna då var det missat 1 stämpel på rost skyddet men alla servicarna var gjorda. Jag blev ju lite ledsen att jag inte kolla rostskydet men dom skulle skicka iväg bilderna till Kia så jag får väll hoppas dom fixar det. Men bromsljuset måste väll gå på den vanliga garantien? Jag tycker ochså att det är lite märkligt att man inte tar in alla för kontroll det värkar som det är fel när dom tillvärkade dom det finns många med samma fel. ska bli intresant att höra vad dom säger om den. Vill dom inte fixa till den får jag hjälp av bilfirman jag köpte den på sen blir det byte till annat märke och det e lite synd för jag gillar den.
Annons

Re: Har köpt en ceed 2011 visade sig att där var rost på bakluckan under fönster

2
Hedins bil i Helsingborg hörde av sig i dag dom tog inte rostskadan men det hadde jag inte väntat mej heller eftersom
föra ägaren inte hadde varit på mer än 2 av dem. Då frågade jag om Bromsljuset som var spruckit måste ju gå på garantin då sa dom att inte garantin gällde mer för att den var servad på mekonomen och Lindelsbil för då ska dom bevisa att dom har använt orginal delar vad dom menar är att mekonomen inte använder likvärdiga delar och lindelsbil
har ju nissan bilar jag ska kontackta mekonomen Lindels sa vi fixar till bilen till dig du får även låne bil.
:twisted: skicka kia på utbildning hur man behandlar sin kunder. Hur kan man göra för att få dom att sluta med sådat trams 7års garanti jo om man lämnar dom till kia eller måste du bevisa att orginal delar är använda vid service