Annons

Regnsensorn fungerar sådär

1
Åkte genom ett regnigt Sverige igår och fick då under lång tid testa torkarna. Tycker att den inte känner av regn så bra. Ofta tog det för lång tid med intervallerna. Alltså med automatisk torkar funktionen.

Så jag körde manuellt istället.

Hur tycker ni andra?

Har en ceed crdi 1.6 sw 2014.
Annons

Re: Regnsensorn fungerar sådär

2
Intervaller, hur menar du? Du har ju en inställning för intervallerna i vridningen på torkarspaken.
Eller menar du själva känsligheten på hur mycket regn som krävs före första taget?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re:

4
Mange76 skrev:Jag menar att med automatisk regnsensor borde den torka så att sikten är god. Ofta tog det för lång tid mellan så att rutan blev för blöt.
Själv tycker jag man kan göra den lite mer "alert" genom att sätta intervallen på vredet på kortast tid mellan slagen...
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

Re:

6
Mange76 skrev:OK, trodde inte att den automatiska tog hänsyn till hur den manuella var inställd.
Det verkar så iaf. Man kan få den att slå ganska snabbt även på automatiken.

Re: Regnsensorn fungerar sådär

9
DavidB skrev::lol: det finns ingen manuell intervall på din bil. Det du ställer med reglaget är känsligheten på regnsensorn. :)
Då så, "mission accomplished". :)
Borde ge en lösning iaf...