Var ju först inne på att skaffa en bensinare, men efter att kört denna var jag riktigt nöjd.
Den var rapp och pigg, svarade direkt på gas.
Körde upp i ca 120-130 med den bara för att försöka höra bullret som en del påpekat, men jag kunde faktiskt inte höra så himla mycket att det skulle störa.
Styrningen var helt ok med tyckte jag.
Något som jag blev lite irriterad på var att det var rätt trång på sista raden stolar dvs plats 6 & 7.
Att komma in där var inte helt lätt samt så satt man lite hukad med huvudet, men nu är ju jag vuxen och ca 1,78 lång, så skall någon åka där får det bli barn.
Tyvärr var inte allt i bilen aktiverad så man fick inte mycket tid att prova dom olika gadges som var där, samt en dotter på 1 år som bara skrek.
Men summan av allt är att jag blev faktiskt rätt nöjd över den.
Tyckte kanske att det var liite för trångt i baksätet, men som tur är , är det mest jag som kör
Dessutom att Kia har 7 års nybilsgaranti är kanon , och man slipper oroa sig i flera år att nått skall gå sönder....super !!
Själva priset på bilen var 232,280 kr
Sedan hade dom en kampanj och rabbat på 20.400 kr.
Så själva priset på bilen blev 212.280 kr
Sedan valde vi till handtagskydd, instegslister, lastskydd till värde av ca 2380 kr.
Så totalt blev det 213.280 kr !!
Inte så farligt...eller ??
Nu var detta bara en kalkyl / affärsförslag, men vi kommer nog slå till på detta.
Men jag fattade inte riktigt detta med räntan....det står:
Kalkylränta 4,95 %
Effektiv ränta 5,96%
Så vilken ränta skall man gå efter ?
Sedan fick man inga vinterdäck till...tycker jag dom kunde erbjudit till en billigare slant !
Men skall höra vad vanliga vinterdäck på plåtfälg kan kosta...någon som har lite hum om vad det kan gå på och vilka däck som är bra och prisvärda och inga dyringar direkt ??
Och lite senare skall vi installera en fast dragkrok