Annons

Handsfreen fixad med ny mjukvara...

1
Nu till något positivt, efter senaste inlämningen av kärran så uppdaterades även mjukvaran för handsfreen. Det betyder att det burkiga ljudet som tidigare fanns om man använde Iphone (pga. av dippande blåtand enligt kia, nissan med flera).

Ljudet är nu väldigt mycket bättre och inget att klaga på enligt mig.

Boka tid och få det uppgraderat!

/Triangli
Annons

Re: Handsfreen fixad med ny mjukvara...

3
I mitt fall fixades handsfreen av att jag köpte en ny telefon.

Troligen hade min gamla telefon (SamsungGalaxy Nexus) något som gjorde att den med bluetoothhandsfree i bilen inte ville få god ljudkvalité. Testade även innan Sportagen en tredjeparts bil-handsfree med samma problem.

Med min nya LG G2 så försvann problemet.

Nexusen hade två mikrofoner för att kunna slå ut (cancellera) oljud i omgivningen, kan ha varit detta som ställde till det då ljudkvalitén var bättre om jag hade den i innerfickan på skinnjackan, emn fortfarande inte bra...
Silver metallic Kia Sportage 1,7 CRDi 2WD årsmodell 2013 uttagen sept -13.

Re: Handsfreen fixad med ny mjukvara...

4
Triangli skrev:Nu till något positivt, efter senaste inlämningen av kärran så uppdaterades även mjukvaran för handsfreen. Det betyder att det burkiga ljudet som tidigare fanns om man använde Iphone (pga. av dippande blåtand enligt kia, nissan med flera).

Ljudet är nu väldigt mycket bättre och inget att klaga på enligt mig.

Boka tid och få det uppgraderat!

/Triangli
Det är ju jäkligt märkligt, jag var hos Kia för en vecka sedan och frågade om dom kunde göra den här uppdateringen. Snubben såg ut som ett levande frågetecken och fattade inte riktigt vad jag snackade om, han gjorde en sökning i deras system och han hittade ingenting!
Kia Sportage 1,7 CRDI 2013

http://www.gyroflyg.se

Särskrivningar borde vara olagligt!

Re: Handsfreen fixad med ny mjukvara...

5
Det kan ju bero på när din bil är tillverkad, varje version levereras knappast med samma mjukvara, uppdateringar görs löpande, nyare bilar får dessa när de tillverkas, äldre måste uppdateras.

Min bil är tillverkad i september 2012 och uthämtad 1 maj 2013.

Jag fick uppdateringen i augusti (som du ser på trådens ålder)

Lycka till
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"