Sökte till verkstad 1 för problem med ljudet i bakluckan - detta åtgärdades men har smygandes kommit tillbaka igen.
Emellanåt har jag lakcerat bilen hos verkstad 1 också (för det är bara denna verkstad i närheten som tar försäkringsärenden)
Samt servat bilen hos verkstad 2 ( och bara pga att verkstad 1 hade priset +900 kr. högre, självklart ska jag som kund söka billigare men likvärdigt val om det finns på markander)
Nu kontaktade jag verkstad 1 igen pga oljudet och ville att de kollar upp det igen, men men - hade en halvtimmes diskussion fram och tillbaka varför jag har sökt till verkstad 2 för service och inte kommit in till verkstad 1? (Förklarade prisdilemman)
Tydligen så kan jag gå tillbaka till verkstad 2 med oljudproblemet också, för jag är inte välkommen hos verkstad 1 längre pga dissen av deras dyra servicen.
Jag poängterade att de båda två är auktoriserade och jag har inte gjort något fel att jag har valt olika verkstäder vid olika tillfällen. Klart att jag som KIAs nöjd kund vill också få en rimlig pris för service och inte betala dyra kaffekostnader hos verkstad 1 bara för det.
Också att jag redan har varit inne hos de med detta problem som åtgärdades men har återkommit, självklart söker man då tillbaka dit.
I det hela så fick jag vara en jävligt besvärlig kund som har inte varit trogen
Jag fick tiden hos verkstad 1 efter om och men ( funderar om jag verkligen VILL lämna bilen hos de) och det kändes inte att jag var en viktig kund hos verkstad 1 (deras förklaring var att - varför vill du inte serva hos oss utan åker till en annan verkstad men om det är garantiärende så söker du till oss !)
Vet inte hur det fungerar hos KIA - får de intäkter bara från service och kostnader för reparation av garantiärenden men jävligt sura är de.
Hoppas det inte är så hos alla KIA verkstäder, trodde att de är väldigt måna om nöjda kunder oavsett i vilket auktoriserad verkstad som det gäller.