Annons

Batterifrånskiljning?

1
Nån som har erfarenhet av att lossa batteripolerna och lossa batteriet från bilen? Denna åtgärd är, om man läser instruktionsboken förenad med en hel massa åtgärder när batteriet åter kopplas in. Dessa åtgärder är dåligt eller inte alla beskrivna i bilens instruktionsbok. Jag kontaktade Kia-återförsäljaren där jag bor och blev arrogant och syrligt bemött.

En av de grundläggande åtgärnderna för att jobba med bilen, att kunna göra den strömlös, har blivit nån slags vetenskap-om man får tro Hedin Bil i Halmstad.....

Hur som helst, instuktionsboken beskriver, på sidan 7:30, att vissa åtgärder ska vidtas när batteriet åter kopplas in. Dessa åtgärder ska återfinnas under kapitel 4. När man lusläser kapitel 4 saknas mycket information kring hur klimatanläggningen ska "återställas", hur radion och klockan ska återställas etc. Hedin i Halmstad kundmottagare beskrev även att antisladdsystemet och rattens position kunde behöva "återställas"-detta finns inte alls beskrivet i instruktionsboken.

Nån som har kunskap om batterifrånskiljande?
Annons

Re: Batterifrånskiljning?

2
Då jag har jobbat med nya bakljus och uppflyttande av bakre blinkers så har jag kopplat bort minuspolen på batteriet och det enda som jag har fått ställa in efter att jag kopplat dit minuspolen igen är radio, klocka samt Bluetooth.
Man ska även dra autoknappen till förarsidans fönster uppåt i 10 sekunder för att återställa automatiken, detta ska man göra med tändningen på men inta ha startat motorn, stod i ett annat forum. :thumbup:
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"