Annons
Annons

Re: Skydd till klädsel?

2
reiman skrev:Geggig årstid nu med lortiga barn i baksätet. Nån som har tips på billigt skydd för klädseln?
Känner igen det där.
Jag har två barn som sitter i framåtvända barnstolar i baksätet i vår Ceed SW. Vi är ofta på hästgårdar och där är det lerigt som f*n.

Det kanske är lite overkill men jag köpte en rulle bagagerumsmatta från biltema och klippte till och lade i själva sätet i baksätet. 269:- på Biltema. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... tta-39083/
Ovanpå det har jag en helt vanlig överdragsklädsel för baksäte för typ 99:-.
Har ej ngn överdragskädsel fram för airbagsens skull.

-Mattan som blev över använde jag till att lägga över "kardantunneln" samt till att lägga under själva golvmattorna i gummi. Sen har vi sparkskydd på baksidan av förarstolarna.
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-

Re: Sv: Skydd till klädsel?

4
reiman skrev:Det var rejält det! Tack för tipsen. Är nog mest ute efter ett skydd med ok passform för baksätet. Tips på det? Biltema?
Haha. Japp! Efter att nån av ungarna hade tappat ut cirka en halv flaska drick-yoghurt i baksätet så fick det bli rejält.
I vanliga fall är det förbjudet att äta eller dricka i vår bil men när man åker 50 mil så måste de ju få..

-Jag vet inte hur det är med Sportage klädsel men min Ceed SW´s är väldigt känslig för fläckar på tyget och på dörrsidorna. Man får gno som en galning! Man ska ju sälja bilen nån gång liksom..

Jag köpte nån universalklädsel på Jula eller Biltema. Funkar fint. Inte det snyggaste men det skyddar från de värsta fläckarna. Tror den kostade 99:-.
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"