Hej alla,har min ny Ceed (2013) på verkstad och fick lånebil,glömde fråga och nu undrar jag en sak,lånebil måste vara gratis,det är inte mitt fel för att värmesäte funkar inte ?
Såg en skylt med följande info:
"Vid service och reparation lånebil kostar 150 kronor"
Alltså nu är den redan 3 dagar inne och som det ser ut blir några dagar till ? Det är garanti ärende eller hur,man kan inte bli strffad för det,vilka erfarenheten ni andra har ? Tacksam för svar.
Annons
Sv: Lånebil
3verkstäder har ingen skyldighet med att ställa upp med GRATIS lånebil till kunden. Mvh
Re: Lånebil
4Nybilsgaranti ger hyrbil i max 5 dagar - var så för mig när min styrservo rasade i semestertider (tog 7 veckor att fixa)
Fick hyrbil helt utan extra kostnad i 5 dagar. Sedan ställde säljande företaget upp med en lånebil under resterande tid utan extra kostnad 8endast drivmedel) Hyrbilen har jag kunnat fått ha restarande tiden men skulle då ha betalat en kilometerkostnad samt drivmedel (dygnshyran skulle gå på försäkringen)
Allt är m.a.o. upp till de som servar/sålt bilen (i mitt fall var det samma företag)
De får många +++++++++ för den servicen (PS: det står hos dem numera 150:- i lånebilskostnad)
Fick hyrbil helt utan extra kostnad i 5 dagar. Sedan ställde säljande företaget upp med en lånebil under resterande tid utan extra kostnad 8endast drivmedel) Hyrbilen har jag kunnat fått ha restarande tiden men skulle då ha betalat en kilometerkostnad samt drivmedel (dygnshyran skulle gå på försäkringen)
Allt är m.a.o. upp till de som servar/sålt bilen (i mitt fall var det samma företag)
De får många +++++++++ för den servicen (PS: det står hos dem numera 150:- i lånebilskostnad)