Hej,
Har köpt mig en http://www.multimedia-auto.com/products ... -8974.html till min sportage 2012
Har installerat den men får inget ljud. Tror det kan bero på att slutsteget inte sätts igång. Någon som vet vilken färg kabeln har som ska skicka signalen till slutsteget?
Tacksam för all hjälp
/Martin
Annons
Re: Dvd/gps enhet - inget ljud
2Den sk remotekabeln brukar alltid vara blå på eftermarknadskablage/stereos.
3Jo den har jag koll på men jag behöver veta vilken färg den har i original kopplingen. Får dra en egen kabel eftersom den inte finns med i kablaget som följde med enheten.
4Ahaaa!
Ja då blir det knepigare såklart, går det köra uteslutningsmetoden eller är det på tok för många kablar iom rattsyrning/telfon osv?
Ett standardkablage är ju rätt basic annars menar jag.
Ja då blir det knepigare såklart, går det köra uteslutningsmetoden eller är det på tok för många kablar iom rattsyrning/telfon osv?
Ett standardkablage är ju rätt basic annars menar jag.
5Det är många kablar:)
Tänkte om någon kanske har en skiss på en koppling så man kan få reda på färgen.
Tänkte om någon kanske har en skiss på en koppling så man kan få reda på färgen.
7Ohh, tack för hjälpen.
Är det ACC(10) som den ska kopplas till? Se schema på den nya enheten i den bifogade bilden.
Är det ACC(10) som den ska kopplas till? Se schema på den nya enheten i den bifogade bilden.
8Det borde vara nummer 2, AMP control.
AMP som i amplifier.
ACC är väl tändningström?
AMP som i amplifier.
ACC är väl tändningström?
9Ok. Får prova den helt enkelt. Får se om jag kan se om det kommer någon impuls från den när jag sätter igång tändningen.
Tack för hjälpen.
Tack för hjälpen.
10Inget resultat. Börjar bli osäker om det finns något slusteg i bilen. Någon som vet om det finns ett slutsteg i Kia sportage med standard radio?