Annons

Navigator röst?

1
Hej,

Jag är ny ägare till min Sportage och satt och pillade en hel del på navigatorn igår. Jag hittade vart man kunde stänga av rösten så man slipper höra sväng höger osv. Men varje gång jag startar bilen igen och ska åka någonstans så är hon likförbannat tillbaka?

Är det nått fel jag gör eller återställs den här inställningen varje gång?
Annons

Re: Navigator röst?

4
Den borde inte göra det! Jag provade att sänka ljudet till 0 och har iofs inte använt navigatorn sen dess. Ska slå på navigatorn ikväll och se om ljudet kommer tillbaka, och gör den det blir jag förbannad för då betyder det att den nollställs varje gång och man blir tvungen att sänka ljudet varje gång.

Re: Navigator röst?

5
sportig skrev:Den borde inte göra det! Jag provade att sänka ljudet till 0 och har iofs inte använt navigatorn sen dess. Ska slå på navigatorn ikväll och se om ljudet kommer tillbaka, och gör den det blir jag förbannad för då betyder det att den nollställs varje gång och man blir tvungen att sänka ljudet varje gång.

Japp, det går ju att stänga av den i inställningar på kian, men så fort du stänger av bilen så tas valet bort. Samma sak om du väljer en ny destination då kommer röstjäveln tillbaka. Ska kolla på ditt tips när jag kommer hem ikväll!
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"