Annons

Goodwill?

1
Vad är rimligt att en ÅF ska ge för Goodwill när de har gjort fel? Jag köpte en ny Kia Rio i mars, stereon gick sönder i slutet av april. 8:e maj var jag hos min ÅF och påpekade detta. Tiden gick och efter många turer så var bilen inne idag för att få en ny stereo. 15:45 ringer verkstaden och säger att de inte kan sätta in stereo då stereon som är beställd är inte till en Rio men till en Ceed! Pratar med dem och de måste göra en retur på stereon, och beställa en ny. Efter samtal med Kia får jag beskedet att hela processen kommer ta 3-6 månader, troligen närmare 6 månader än 3. Blir rätt så sur då jag pendlar dagligen till/från jobbet (7 mil enkel riktning) och vill verkligen ha en stereo. Borde ÅF ge mig någon form av kompensation för detta? Tar det 6 månader kommer jag ha en stereo i februari, och har då kört utan stereo i min helt nya bil i 9-10 månader. INTE ok! :twisted:
Annons

Re: Goodwill?

3
Det är rätt ut sagt för jävla dåligt av dem, och att dem på fullt allvar kan säga att det ska ta 3-6 månader är ju sjukt!
Säg till dem att express frakt finns som t.ex Dhl-Fedex-ups m.fl tar inte mer än 1-2 dagar :)
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"