Annons

Nya ceed

1
Hej var och provkörde nya ceeden :thumbup: Är verkligen ett lyft.Det ända jag tyckte var synd var att den bilen jag provade var den dyraste modellen executive och det var lite väl mycket lull-lull men är man teknikfreek så skulle man nog gilla det.Men får väll vänta till hösten när kombin kommer och eventuellt byta upp sig men då blir det nog komfort modellen men annars :clap:
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.
Annons

Re: Nya ceed

3
Hej Tyckte man kände att dom har höjd kvalitetkänslan ett snäpp.Priset är satt för ceed 1,6 crdi komfort 199.900+7000 för kombin.
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Nya ceed

4
Var och provkörde nya Ceed för ett par timmar sedan och jag gillar den skarpt! Den allmänna kvalitétskänslan, sköna säten med bra inställningar även för dom som e långa o tjocka :p. Den bättre ljudisoleringen var jäkligt najs också. Den enda minuset är att jag tycker grillen var lite liten och mesig jämfört med förra men annars var den snygg som fan.

245.000kr fullt utrustad, sportchassi, komfort executive. Säljarn (samma som sålde min 2011) sa att priset blir bättre senare och till och med han tyckte det var i det högsta laget. Lägg till kombi på det priset så är det inte en billig bil längre.

Ändå står denna bil på min önskelista om 1-2 år när det är dags att byta.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570