Annons

Skadad backspegel :(

1
Har på skolan fått en skada på min backspegel, inget maskinellt fel, men den ser inte fager ut.

Kollade lite vad en ny kostar, helst i delar, och det ska visst gå på 4000 spänn för lite plast och lägg sedan till 2 papp för arbetet :evil:

Kan detta stämma? Någon som haft samma problem som jag och har erfarenhet av pris?

Tycker det är HUTLÖST! Hade räknat med någon tusenlapp exkl arbete.

Kanske är värt att blanda in försäkringsbolaget om det är så vansinnigt dyrt.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Annons

Re: Skadad backspegel :(

4
Knorren skrev:
Lindgren_021 skrev:Böt min backspegel på sportagen 4400:- totalt.
Är det inte billigare att ta det på vagnskada?
6250kr tror jag att självrisken ligger på om man har vagnskadegaranti.
------------------------------------------------------------------------------------
Cee´d SW komfort CRDI 2011 Sirius Silver

Skadad backspegel :(

6
Lindgren_021 skrev:6 eller 7000 är det lite beroende på bilmodell, tror jag har 7000.

har dock tecknat en extra försäkring nu som ersätter för självrisken över 2000:- =) Vid nästa tillfälle.
Vad är det för försäkring då? Kostar?

7
Grief skrev:Har på skolan fått en skada på min backspegel, inget maskinellt fel, men den ser inte fager ut.

Kollade lite vad en ny kostar, helst i delar, och det ska visst gå på 4000 spänn för lite plast och lägg sedan till 2 papp för arbetet :evil:

Kan detta stämma? Någon som haft samma problem som jag och har erfarenhet av pris?

Billigaste till en SW -11 är 1000 kr på bildelsbasen.
http://www.bildelsbasen.se/index.php?ex ... er=Fritext (ta hela denna länk och klistra in i din webläsare, forumet klarar inte av att göra detta till en länk varken direkt eller med url-taggar) Har du tur finns det även i din färg, annars tillkommer lack.
Vet inte hur speglarna passar mellan årsmodellerna, men en till årsm. -08 kostar 700 kr.
Sedan tillkommer väl arbetet. Men det kan du väl ta vilken verkstad som helst som är vettig. Din original Kia serviceverkstad behöver väl inte få reda på att du bytt backspegel, eller?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

8
Ronnie skrev:
Grief skrev:Har på skolan fått en skada på min backspegel, inget maskinellt fel, men den ser inte fager ut.

Billigaste till en SW -11 är 1000 kr på bildelsbasen.
http://www.bildelsbasen.se/index.php?ex ... er=Fritext (ta hela denna länk och klistra in i din webläsare, forumet klarar inte av att göra detta till en länk varken direkt eller med url-taggar) Har du tur finns det även i din färg, annars tillkommer lack.
Vet inte hur speglarna passar mellan årsmodellerna, men en till årsm. -08 kostar 700 kr.
Sedan tillkommer väl arbetet. Men det kan du väl ta vilken verkstad som helst som är vettig. Din original Kia serviceverkstad behöver väl inte få reda på att du bytt backspegel, eller?

Hittade en spegel i rätt färg och bra skick på Bildelsbasen, 1750 kr kostade den.

Enligt verkstaden går det bra att byta den själv, det påverkar inte garantin

Skickade förfrågan till flera olika verkstäder. Intressant att lackad, komplett spegel kan kosta allt från 3700 till 6000 kr beroende på vem man frågar.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

9
Knorren skrev:
Lindgren_021 skrev:6 eller 7000 är det lite beroende på bilmodell, tror jag har 7000.

har dock tecknat en extra försäkring nu som ersätter för självrisken över 2000:- =) Vid nästa tillfälle.
Vad är det för försäkring då? Kostar?

Titta på non-stop.se =) kommer använda den redan nu när jag ska byta ruta
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit