Annons

Effektbox

1
Har en 1.7 Crdi med 115 friska ardenner under huven.

Är dock lite sugen på fler. Någon som har ett bra företag att rekomendera?

Sen vet jag redan att motorgarantin inte gäller officiellt. Men det är ju bara att plocka ur boxen om något skulle hända.

Det gör inget om det följer med länkar eller ca pris på boxarna.

/Riley
Kia Sportage 1.7 CRDI Komfort. 2012 Orange
http://www.garaget.org/?car=278250
Annons

Re: Effektbox

3
Tycker att ordet ska vara fritt på ett forum, inte kan man diskutera extralysen o stänklappar i all evighet.
Om man sedan gör något mer, är upp till var o en, moralpredikningar,pekpinnar gör att det roliga med ett forum försvinner.
De jag känner som har chippat, har köpt boxar utav "kända" märken. Och alla har varit nöjda.
Sportage executive

Effektbox

4
Jag tycker som Soda :)
Så länge det inte handlar om olagligheter, hets mot folkgrupp och våldsporr så tycker jag att man kan ha ribban högt.
Btw, är forumet alltså sanktionerat som Kias Motors officiella forum och kanal?

Re: Effektbox

5
Japp håller med Soda....
Men jag läste någonstans man fick plocka isär halva bilen för kunna montera effektboxen / modulen men vet någon hur det ser ut på Kia bilarna, Var ansluter man boxen ?
Måste ju va enkelt om man skall kunna plocka bort den innan service etc...
Kia Sorento 2,2 Crdi som har en Hobby 650 efter ibland...

Re: Effektbox

6
Soda skrev:Tycker att ordet ska vara fritt på ett forum, inte kan man diskutera extralysen o stänklappar i all evighet.
Om man sedan gör något mer, är upp till var o en, moralpredikningar,pekpinnar gör att det roliga med ett forum försvinner.
Har någon (jag) sagt annat? Jag om någon förespråkar modifieringar. Men gör du en modifiering så stå för den om det händer något istället för att återställa till original och hävda att det skall täckas av garantier. Det är DET jag inte tycker passar. Samma sak som att montera icke godkända fälgar, få stenskott och sen byta till original och åka till Kia och gråta. Försäkrings- och garantibrdrägeri har jag aldrig gillat.

Så trimma på eller modifiera på annat sätt men var man/kvinna nog att inte gråta och skylla på tillverkaren om det skiter sig.

Sånt beteende gör bara att hederliga/berättigade personer får det svårare att få ersättning.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Effektbox

7
Alien skrev:...åka till Kia och gråta.

Gråta tycker jag inte att du ska göra, det e de bara kvinnor o barn som gör....
Försök istället med att "dra en vals", går det så går det...och ta det som en man. ;)
Sportage executive

Re: Effektbox

8
Ni får mer än gärna diskutera chippning etc på era bilar.
Visst 115 hk som jag har är kanske inte det roligaste, Men det visste jag innan jag betalade bilen också att bilen inte var en racer. Dock vill jag påpeka att skrivs det mer om att det ska "fifflas" med garantier, blåneka till att bilen varit chippad vid ev fel så kommer jag direkt låsa tråden samt utdela en varning. Jag vill även passa på att skicka in ett svar från en som är mer insatt i detta än någon av oss här på forumet.
Återigen. Tänk en gång extra innan du/ni chippar era bilar.
En Bil som är helbilsgodkänd med tillhörande CoC får inte modifieras så att den ej längre överstämmer med detta certifikat. I fallet chiptrimmning så är det ett miljöbrott. Straffskalan är betydligt mera sträng än man tror.
Om en s.k. effektbox varit monterad, så kan tillverkaren vid misstanke kontrollera bilens ordinarie "styrbox" om så är fallet.
Slutligen, om bilen är modifierad så att motorstyrnimngen förändrats, permanent eller tillfälligt så faller alla garantier på bilen.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Effektbox

9
Bumpar och låser samt hänvisar till ovanstående inlägg.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Låst

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"