Annons

Byta språk

1
Hej alla

Jag bor för en tid i Seoul. Behöver en bil och vad kunde vara naturligare än att köpa en Kia. Är på väg att beställa en Sorento 2012. Problemet är att den pratar koreanska i displayen, t.ex. dörr öppen etc.
Det är ok när jag är här men inte i Sverige.
Den viktiga frågan är om ni tror man kan byta språk i Sverige?
Kia här vägrar göra något, t.ex. till engelska (otroligt stelbent land).

Hoppas någon vet goda råd, är helt såld på bilen men vill inte köpa en bil som aldrig går att sälja.

Mvh
Peter
Annons

Re: Byta språk

2
Hittade detta då var det en engelsk bil som "talade" franska.

"My soul spoke french to me too. The dealer found out that to change the language you have to hold down the person speaking button (lower right on your steering wheel) for at least 15 seconds. You will hear it change to Spanish. Then do it again and it will be in English for you. Good luck!"

Sedan kanske den finns för Europa och Asien. Alltså att de inte innehåller alla språk, vad vet jag? De som tillverkas i Sydkorea är ju aldrig avsedda för den Europeiska marknaden. Eller tillverkas den Soul som körs i Europa i Sydkorea eller i Slovakien?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Byta språk

3
Ronnie skrev:Hittade detta då var det en engelsk bil som "talade" franska.

"My soul spoke french to me too. The dealer found out that to change the language you have to hold down the person speaking button (lower right on your steering wheel) for at least 15 seconds. You will hear it change to Spanish. Then do it again and it will be in English for you. Good luck!"

Sedan kanske den finns för Europa och Asien. Alltså att de inte innehåller alla språk, vad vet jag? De som tillverkas i Sydkorea är ju aldrig avsedda för den Europeiska marknaden. Eller tillverkas den Soul som körs i Europa i Sydkorea eller i Slovakien?
De modeller som tillverkas i Slovakien är:
Ceed - Alla varianter -
Venga
Sportage

Resten tillverkas i Korea.
Kia Sportage AWD SVART!!!!