Annons

USB tappar minnet?

1
Brukar lyssna på ljudbok på ett 4gb usb-minne. Oftast kommer stereon ihåg var jag var när jag stängde av bilen, men i bland(har inte lyckats hitta något samband mellan gångerna) så hoppar den tillbaka till första mappen och filen.
Jobbigt namn i bland kapitlet kan vara 50-60 min långa och man måste sitta och spolar fram till där man var sista.

Någon som varit med om något liknande elle har någon idé?`
Annons

Re: USB tappar minnet?

2
Ljungan skrev:Brukar lyssna på ljudbok på ett 4gb usb-minne. Oftast kommer stereon ihåg var jag var när jag stängde av bilen, men i bland(har inte lyckats hitta något samband mellan gångerna) så hoppar den tillbaka till första mappen och filen.
Jobbigt namn i bland kapitlet kan vara 50-60 min långa och man måste sitta och spolar fram till där man var sista.

Någon som varit med om något liknande elle har någon idé?`
Har du något vettigt kvalitetsminne?
Jag har själv märkt av en avsevärd skillnad mellan om man kör med ett budgetminne (noname eller helt okänt märke)
än om man kör med t.ex Kingston, Corsair.
Bland annat så har det varit problem med läsningen, tar längre tid, samt att den har tappat
som du beskriver det.

Om du ej har något budgetminne vet jag inte vad det kan vara, om du inte redan testat på en
Format av minnet med Fat32.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: USB tappar minnet?

3
Jag läste nånstans att det är ganska vanligt med dessa problem på USB minnen som används i bilar. Och problemet som jag fatta det var att det ligger autorun filer, dokument mappar m.m på minnet när man köper det.
Och jag hade oxå problem med mitt USB minne. Jag kunde inte sätta i det efter jag startat bilen, då vart det bara "Media Error"....
Men efter jag raderat allt som fanns där när jag köpte det och sen formaterat om det (fat 32) så har det funkat perfekt..
8-)
Kia Sportage -12 184Hk

Re: USB tappar minnet?

6
Jag har ett med U3... Jag deletade allt och formaterade sen om det.... Funkar kanon nu :)

Men jag har aldrig startat nåt program elr liknande från USB minnet. Kanske var därför det räkte att deleta allt och sen formatera om det?

Men det konstigaste är att det minnet funkade utmärkt i min ceed -08 i 1 år. När jag sen bytte till en ceed -10 så började det strula. Deleta allt och formatera om det gjorde jag efter jag sålt min ceed -10 och innan jag fick min nya sportage..
Så det är ju inte säkert att det hade strulat i min sportage om jag hade behållit U3 mapparna m.m.
Kia Sportage -12 184Hk

Re: USB tappar minnet?

7
Planet skrev:Jag har ett med U3... Jag deletade allt och formaterade sen om det.... Funkar kanon nu :)

Men jag har aldrig startat nåt program elr liknande från USB minnet. Kanske var därför det räkte att deleta allt och sen formatera om det?

Men det konstigaste är att det minnet funkade utmärkt i min ceed -08 i 1 år. När jag sen bytte till en ceed -10 så började det strula. Deleta allt och formatera om det gjorde jag efter jag sålt min ceed -10 och innan jag fick min nya sportage..
Så det är ju inte säkert att det hade strulat i min sportage om jag hade behållit U3 mapparna m.m.
U3 installerar sig själv på datorn när man stoppar i det första gången...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: USB tappar minnet?

10
Jag hade problem med usb men även lite andra problem med min stereo. USB problemet bestod av att om jag lyssnade på radio men hade usb inkopplat och jag stängde av tändningen och slog på igen så startade den med usb ibland och ibland radio. Men på olika ställen på usb, ibland i början och ibland där jag lyssnade sist.
Hade även problem med att den nollade bas och diskant.

Så jag var in på verkstan och fick stereon uppdaterad och då fungerar det fint med usb + det andra.

Har stereon med navigation och backkamera.

Så kolla om det finns nån uppdatering till stereon.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"