Annons

Farthållare

1
Farthållaren fungera bara ibland, Kia vekstaden har bytt kontakten men fungerar ändå inte.
Förövrigt får jag finna mig att ha kvar "klonkandet" i slutväxeln, enligt Kia är är växellådan i ceed inte bättre, har varit många fel de första 500 milen.
Vi har nog köpt en ski* bil.
Annons

Re: Farthållare

2
Hej pope!
Jag hade tidigare också problem med att farthållaren inte kopplades in. Problemet löstes snabbt av BéOs i Uppsala med att ställa om den brytare som känner bromspedalens läge liten bit. Har sen funkat klockrent i 1500 mil.
Skitbil....nja håller inte med, kan det tänkas att verkstadsidan inte alltid har hängt med?
Ha de bra!
Felingen
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT DRAGKROK SILVERMETALLIC

Re: Farthållare

3
Lampan för farthållaren lyser när man slår på tändningen efter ha stängt motorn tagit ur nyckeln och slagit på tändningen.
Farthållaren kopplar ur av sig själv, då måste man stanna slå av tändningen, starta och med lite tur fungerar farthållaren några mil.

Re: Farthållare

4
pope skrev:Lampan för farthållaren lyser när man slår på tändningen efter ha stängt motorn tagit ur nyckeln och slagit på tändningen.
Farthållaren kopplar ur av sig själv, då måste man stanna slå av tändningen, starta och med lite tur fungerar farthållaren några mil.
Hade exakt samma fel de ca 1000 första milen. Med oregelbundna mellanrum.
Verkstaden sade att detta inte var helt ovanligt, och att det var svårt att felsöka, så de gjorde inget åt detta.

Sedan upphörde detta fenomen plötsligt utan att någon åtgärd gjordes, har nu kört ytterligare 5000 utan problem med farthållaren.
Hoppas att det blir likadant för dig. De bästa felen är de som lagar sig själva :-)
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Farthållare

6
pope skrev:Funderar på att byta bort ceeden mot en volvo v50, förlorar ca 30000 på 500 mil men det är kanske värt det, har varit för många fel redan.
Hoppas du byter till rätt årgång då, de tidigare har miljoner fel.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"