Annons

Re: Nyinköpt: Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort -11 många fr

41
Anders skrev:
r_o_n skrev:`...Det första här hemma är att jag tagit bort mittnackstödet bak samt nätet. Finns ju ingen bakåtsikt med dessa grejer på plats...
Fick du inte med några backspeglar till nya bilen? ;)

Edit: sorry, såg senare att det gällde frun, det förklarar saken.
Det förklarar allt. :)
Men med nätet på plats så försvinner iaf bakåtsikten inne i bilen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

42
Funderar som sagt på att köpa en Kia, men många jag pratat med säger att det här med garantin bara är ett försäljningstrick.

Hur är det egentligen med den här 7års garantin, någon som använt den på dom lite äldre bilarna och fått igenom det utan problem?

Är det så att dom jag pratat med bara är avundsjuka att dom inte har 7års garanti på sina nyinköpta Volvo och BMW :lol:

Vad är skillnaden mellan 2010 och 2011 förutom att motoreffekten har finputsats lite?

Tack på förhand
/Christoffer

43
Jag hade ett måndagsex. en Kia ceed 07 jag litar så pass på märket att vi köpte en ny 2011 SW komfort för fem dagar sedan.
Till viss del är det nog avundsjuka. Man får knappast så mycket bil för pengarna med ett annat märke.
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

44
Axan skrev:Funderar som sagt på att köpa en Kia, men många jag pratat med säger att det här med garantin bara är ett försäljningstrick.

Hur är det egentligen med den här 7års garantin, någon som använt den på dom lite äldre bilarna och fått igenom det utan problem?
Har en 07:a som det varit "massa" problem med, turbobyte, dieselpumpsbyte, lackad baklucka
och nu är det fel igen!
Dom ringde från verkstaden och sa att dom fått riva toppen för det var nått med både cylinder & spridare!
Bilen har gått snart 8000 mil.
Men ingen fara eftersom det går på garantin!
Kul att äga BMW, Volvo eller nått annat premiummärke och sådana här saker händer!
Fördel med premiummärken är att dom kanske är roligare att köra.
Men det är fan så mycket skönare att
slippa betala när det väl kostar när man kan utnyttja garantin :)

För övrigt så hade verkstaden aldrig behövt öppna upp toppen på en Ceed förrns nu....måndagsex kan man väl säga?!

46
Hej,

Innan vi fyller på med allt som är bättre så vill jag nämna att du får en helt ny 2011 med samma utrustning hos Kindwalls för 179000 (Mars ut). Så, vet inte om ett år äldre och 2000 mil är värt en "rabatt" på 29000. Viktigaste skillnaden mellan 10 och 11 är högre motoreffekt, annars samma.

Peter
Axan skrev:Hej

Lånar tråden lite.

Är det någon som vet exakt vad som skiljer 2010 och 2011 bilarna förutom motoreffekten?

Funderar på att köpa denna i helgen, vad tror ni om den?
http://www.blocket.se/hassleholm/KIA_Ce ... ?ca=15&w=3

Mvh
Christoffer
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

47
Vad som står på prislappen är helt ok, så länge man inte har inbyte. De jag ringde runt till som hade låga priser på prislappen gav sämre mellanskillnad på inbyte. Jag hade inbyte.

Men har man ingen bil man ska lämna så är det ju självklart prislappen som gäller. :)