Jag vet inte när KIA införde 7 årsgaranti. Men i mitt fall var det den garantin som täckte bytet av rattpelaren.
Så om du har kvar av din motsvarande garanti så skall den täcka detta.
OBS: Först läste KIA-verkstaden av felkoden och följde sedan KIAs anvisning om åtgärd mot denna felkod, att byta mjukvara.
KIAs beskrivning (som jag krävde att få se) av de symptom som mjukvarufixet skulle lösa angav INTE utebliven servoverkan. Det var det som jag stödde mig på då jag krävde och fick en ny styrpelare.
Annons
Re: Styrservo problem
32Tackar för all info som kan vara bra att ha med sig när verkstaden ska göra felsökningen. Jag har 7 års garanti på min bil så jag har garantin kvar. Får man betala för felsökningen? Det är ju en bråkdel av kostnaden som man sparar om garantin täcker men tänkte kan va bra att veta... Stort tack, jag återkommer hur mitt "fall" med utevliven styrservo går 
Re: Styrservo problem
33Jag tror att man får betala felsökningen om dom inte hittar nått fel. Men e där fel som går på garantin behöver du inte betala felsökningsavgiften.Ronta76 skrev:Tackar för all info som kan vara bra att ha med sig när verkstaden ska göra felsökningen. Jag har 7 års garanti på min bil så jag har garantin kvar. Får man betala för felsökningen? Det är ju en bråkdel av kostnaden som man sparar om garantin täcker men tänkte kan va bra att veta... Stort tack, jag återkommer hur mitt "fall" med utevliven styrservo går
KIA Cee'd 1.6 CRDI -08