Kan glädja er med att vi nu fått in tillräckligt med donationer för att täcka driftskostnaderna i ett år till när det är dags att betala efter sommaren.
På PayPal kontot finns nu 898 kr efter PayPal tagit sin andel. Detta täcker nästan exakt kostnaden för att förnya domänen och kostnaden för webhotellet. Efter två år som grundare/admin känns det skönt att slippa betala detta ur egen ficka för första gången

.
Om vi får in mer donationer, vilket jag hoppas, kommer detta i första hand att gå till flytt av servern till ett hotell med högre kapacitet och lagringsutrymme (databasen växer så det knakar). Jag gick tidigare ut och sade att vi skulle köpa in roliga saker och lotta ut bland donatorerna men jag tror vi kan lösa detta med lite kreativ sponsring (stay tuned). Flytt av hotell är prio ett just nu, men då behövs antingen fler donationer eller en sponsor.
Nu till något helt annat:
Flera av er har bidragit generöst. Utslaget över hela forumet utgör ni som bidragit till driften dock bara 1.3% av forumets totala medlemsantal (6 av 453). Jag som forumgrundare tycker kanske att det är synd om er som ställt upp att ni får dra ett oproportionerligt stort lass mot de som inte donerat något alls. Men eftersom forumet är gratis och det är frivilligt att bidra så kommer det förmodligen att se ut så. Nu har ju knappen inte varit uppe mer än ett dygn så jag tror säkert fler kommer att bidra men jag vill ändå ta ett första steg:
För Er som donerat finns det nu en egen sektion på forumet som är låst för icke-betalande medlemmarEn liten extra bonus helt enkelt
Återigen, tack för alla bidrag. Det värmer verkligen.
Peter
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com