Annons

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

31
kallt_kaffe skrev:
Ronnie skrev:Hur lång är leveranstiden? Har jag boxen innan helgen, den som jag beställde ikväll?
Det skulle jag tro. De skickar med UPS. Jag beställde min på helgen och jag fick den på onsdagen om jag kommer ihåg rätt.
Tack. :)

Till tråden:
Om det står att man själv ska lokalisera uttaget, så kan jag lika gärna fråga här. Var sitter uttaget på en Ceed av nya modellen?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

32
Den blir ju inte en sportbil direkt....men som sagt....så tycker jag att bilen borde varit så direkt från fabrik utan trim. Blev en mycket trevligare bil med boxen.
Kia cee`d 1,6 CRDi SW Special edition II Pearl Black -15

33
Ronnie skrev:Om det står att man själv ska lokalisera uttaget, så kan jag lika gärna fråga här. Var sitter uttaget på en Ceed av nya modellen?
Det är väldigt enkelt. Går inte att missa. Lyft av "locket" på motorn och i den halvan av överdelen som är närmast dig så sitter som ett rör från vilket det går flera mindre rör. I den högra änden av röret sitter en kontakt. Den är det. Du behöver inte oroa dig. När du har kabeln och boxen i handen och lyft på "locket" så är det ingen som helst tvekan.

Kontakten sitter alltså på ovansidan av motorn, på höger sida (om du står framför bilen), ganska nära "framsidan" på motorn.
Kia Niro PP2 2017

Re:

34
sebz skrev:Den blir ju inte en sportbil direkt....men som sagt....så tycker jag att bilen borde varit så direkt från fabrik utan trim. Blev en mycket trevligare bil med boxen.
En bra sammanfattning. Precis så upplever jag det också.
Kia Niro PP2 2017

36
Hej där, jag funderar också på att köpa en sådan där glädjebox.
Jag funderar bara lite på hur ni tänker om garantier, det är ju ändå en
Ny fin bil som man monterar in ett chip i.
Jag upplevde väl på provkörningen att Kia ceed sw var lite trög kanske, så
En glädjebox kanske inte är så fel, men så tänker jag vågar jag trycka i en sådan där
Manick i min nya fina bil. Det känns lite riskabelt men efter att ha läst här så
Verkar ju så gott som samtliga på ett eller annat vis vara positiva.
Vad var det som fick er att ta steget ?
Hoppas ni förstår att detta är en sak jag vill men känner mig kanske lite rädd för.

Hälsningar mirre. :-)

37
Mirage skrev:Hej där, jag funderar också på att köpa en sådan där glädjebox.
Jag funderar bara lite på hur ni tänker om garantier, det är ju ändå en
Ny fin bil som man monterar in ett chip i.
Jag upplevde väl på provkörningen att Kia ceed sw var lite trög kanske, så
En glädjebox kanske inte är så fel, men så tänker jag vågar jag trycka i en sådan där
Manick i min nya fina bil. Det känns lite riskabelt men efter att ha läst här så
Verkar ju så gott som samtliga på ett eller annat vis vara positiva.
Vad var det som fick er att ta steget ?
Hoppas ni förstår att detta är en sak jag vill men känner mig kanske lite rädd för.

Hälsningar mirre. :-)
För mig är det ren nyfikenhet som avgjort.
Dessutom har man en hustru som säkert skulle bli lite irriterad om man sabbar bil eller garanti....
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

39
Beställde söndag kväll, leverans onsdag morgon. :)
Efter monteringen så upplever jag, helt subjektivt, en betydligt piggare Kia.
Inte så mycket acceleration på ettan, men på tvåan så trycks man lite mot ryggstödet, gjorde man inte innan.
Dessutom så kan man starta från stillastående på tvåan, förr så hostade den och var väldigt seg om man försökte.

Så visst märks det.