Inte testat, måste man passa på att dra ner just när rösten snackar eller finns det i menyn? Typ som där man kan välja basen och diskant...mibe skrev:Blir det samma om du drar ner volymen på rösten till "noll"?
Annons
Re: Nämn vad du är missnöjd med din Sportage
32Tryck på "i" (den som gör att rösten börjar) och dra ner volymen till noll.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
33- spolarvätska som samlas lite överallt på utsidan
- vindrutorna SKA vara auto up och inte bara auto down, jättekonstigt
- plasten på instrumentpanelen, billigt
- sidospeglarna blir riktigt skitiga
- min radio hängdes imorse när jag körde IPhone via BT , har inte lyckats återställa än
- den inbyyggda mikrofonen, dålig
- röststyrningen, funkar ej
- stereon, för klen
- pinne till motorhuven (billigt)
- lite för lite motor (1.6 bensin)
- förbrukningen (stämmer ej med den av tillverkaren angiven)
- spolarvätskenivåkontrollgivare saknas, jättekonstigt och omodernt
- vindrutorna SKA vara auto up och inte bara auto down, jättekonstigt
- plasten på instrumentpanelen, billigt
- sidospeglarna blir riktigt skitiga
- min radio hängdes imorse när jag körde IPhone via BT , har inte lyckats återställa än
- den inbyyggda mikrofonen, dålig
- röststyrningen, funkar ej
- stereon, för klen
- pinne till motorhuven (billigt)
- lite för lite motor (1.6 bensin)
- förbrukningen (stämmer ej med den av tillverkaren angiven)
- spolarvätskenivåkontrollgivare saknas, jättekonstigt och omodernt
34Själv saknar jag en så enkel funktion som auto-up på förarrutan, sen vore ju inte parksensor eller kamera fram bra. Annars supernöjd med min 1,7d skinn nav, sub, Sthlm paket.
35Jag stör mig på:
• Ett jävla knarrande från framrutan och/eller frontpanelen. Eller där se sitter ihop? Väntar bara på att rutan ska ramla in (nja). Detta kom nyss dvs efter 1800 mil på en bil som är 1,5 år gammal.
• Höger bakdörr har aldrig gått att stänga 100% trots att Hedin Bil i Gbg har haft bilen inne en gång. Har varit sedan uthämtning.
• Ett plåtklonkade oljud från bakvagnen (höger bak tror jag) som kommer när man kör över farthinder, mindre ojämnheter. Fast när man har den inne hos Hedin Bil så hittar de ingenting. Naturligtvis. Har funnits sedan 300 mil ungefär.
• Ett jävla knarrande från framrutan och/eller frontpanelen. Eller där se sitter ihop? Väntar bara på att rutan ska ramla in (nja). Detta kom nyss dvs efter 1800 mil på en bil som är 1,5 år gammal.
• Höger bakdörr har aldrig gått att stänga 100% trots att Hedin Bil i Gbg har haft bilen inne en gång. Har varit sedan uthämtning.
• Ett plåtklonkade oljud från bakvagnen (höger bak tror jag) som kommer när man kör över farthinder, mindre ojämnheter. Fast när man har den inne hos Hedin Bil så hittar de ingenting. Naturligtvis. Har funnits sedan 300 mil ungefär.
36Dålig defrost, med familjen (5 personer) och några minusgrader måste fläkten gå fullt för att sidorutorna bak nte ska korka igen helt.
Däckljud med dubbdäck på är väldigt högt.
Stereon, den enkla, låter väldigt burkigt.
Ganska dålig sikt både fram och bak, stora stolpar och små rutor.
Helljuset under all kritik.
Högre förbrukning än angivet (men det gäller ju de flesta bilar)
Knappen till färddatorn är svår att hitta bakom ratten, varför sitter den inte PÅ ratten?
Ingen höjdjustering på passargerarstolen, man sitter för lågt!
Det var vad jag kommer på på rak arm.
Däckljud med dubbdäck på är väldigt högt.
Stereon, den enkla, låter väldigt burkigt.
Ganska dålig sikt både fram och bak, stora stolpar och små rutor.
Helljuset under all kritik.
Högre förbrukning än angivet (men det gäller ju de flesta bilar)
Knappen till färddatorn är svår att hitta bakom ratten, varför sitter den inte PÅ ratten?
Ingen höjdjustering på passargerarstolen, man sitter för lågt!
Det var vad jag kommer på på rak arm.
37Som Sportage 2011 förare är jag väldigt nöjd med bilen men har fått en del fel nu och ska bli intressant hur Kia och Windahls ställer sig inför detta. Jag köpte Kia till stor del för garantierna, nu är det upp till bevis!
1) Antispin ur funktion
2) Antisladd ur funktion
3) Hillassist ur funktion
4) Bilen låste mig ute med motorn IGÅNG och nyckeln i 10 mil hemifrån kl 24 mitt i natten så var tvungen att ringa bärgare som fick bända upp dörren. Nu har jag alltså sus m.m. från den bända dörren.
1) Antispin ur funktion
2) Antisladd ur funktion
3) Hillassist ur funktion
4) Bilen låste mig ute med motorn IGÅNG och nyckeln i 10 mil hemifrån kl 24 mitt i natten så var tvungen att ringa bärgare som fick bända upp dörren. Nu har jag alltså sus m.m. från den bända dörren.
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
38Nyfiken fråga: I vilken ordning kom problemen? Har de andra felen ngt med dörren att göra? (å nää jag kan inte ett smack om hur elektronik i moderna bilar funkar 
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
39mibe skrev:Tryck på "i" (den som gör att rösten börjar) och dra ner volymen till noll.
Detta lyckas jag inte med, jag har stora ljudpaketet med skärm, är det samma som du hade? Så sjukt irriterande med den där jävla rösten, och helt sjukt att man inte kan stänga av det och att den kommer ihåg valet man gjorde.
40Jag har en Optima (har aldrig haft en Sportage) så det kanske skiljer lite? Konstigt om det inte ska gå att dra ner volymen på rösten, utan att behöva gå in i massa undermenyer osv.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul