Annons

Re: Vad betalade ni för er Ceed?

31
Grief

De klart dom REAR bort utgående modell när det kommer ut en ny,har du nyligen köpt en Kia till överpris så är det ju inte Kias fel och inte handlarens heller för den delen.. el har någon tvinga dig att köpa just den bilen?

Har du köpt bilen för 6månader sen eller mer så är det väl inget att hänga läpp för..

Köpte min på Windahls för över en månad sen och fick inte den nå tok billigt men iaf krok på köpet och betala 8500kr för m-värmare å v-hjul..

Allt som allt 189 000kr och jag är nöjd än iaf med bilen
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium Edition 2012
Annons

32
Grief skrev:Måste verkligen säga att jag älskar hur KIA ger bort bilarna, känns fantastiskt för oss som betalat tämligen mycket mer och dessutom kan se begagnatvärdet flyga sin kos.

Aldrig mer en KIA.
Begagnatvärdet som sjunker när de säljer ut de sista bilarna av förra generationen repar sig när det inte finns några nya sådana att köpa länger och den nya modellen är dyrare.

33
Man kan ju kolla här på andra hållet. Vi som gett mer för bilen än den säljs nu. I mars -11, när vi köpte vår Ceed SW diesel med komfortpaket låg Kias egna "riktpris" på 205 000 kr.
Detta pris tror jag inte ens någon sålde den för.

Själv gav vi 189 900 kr. för bilen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

34
Linespeed skrev: Grief

De klart dom REAR bort utgående modell när det kommer ut en ny,har du nyligen köpt en Kia till överpris så är det ju inte Kias fel och inte handlarens heller för den delen.. el har någon tvinga dig att köpa just den bilen?

Har du köpt bilen för 6månader sen eller mer så är det väl inget att hänga läpp för..

Köpte min på Windahls för över en månad sen och fick inte den nå tok billigt men iaf krok på köpet och betala 8500kr för m-värmare å v-hjul..

Allt som allt 189 000kr och jag är nöjd än iaf med bilen

Det är klart att de rear bort "gamla" bilar, precis som Volvo gör med sina "Classic"-modeller. Däremot är det min fulla rätt att tycka att det är kasst!

Min allmänna grinighet väl lite med att göra att jag just nu jagat Windahls i 2 månader för en garantiåtgärd, som aldrig tycks bli färdig...

Jag fick min Cee'd -11 för 205k enligt kvittot. Då var det med 17", metallic-lack, vinge, drag, motorvärmare och kupéuttag. Fick 120k i inbyte för min Pro_Cee'd -08 som jag gav 150k för -08 och betalade då följaktligen 85k emellan för den nya bilen.

Tyckte då att det var en bra affär, men nu när man ser vad folk gett så inser man väl att man blivit blåst som vanligt.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

35
KARDOX skrev:
k1322 skrev:En ny Ceed Premium Edition 2012, piston grey metallic, vinterhjul 16" på alufälg inkl däcktryckssensorer, DEFA motorvärmare med grenuttag i kupé.

181 000 kr.
Vart köpte du den?
http://www.lundqvistbil.se/

De har en svart kvar för samma grundpris. Jag slog till först när jag kollat upp priserna på nya Ceeden. Mycket riktigt låg den ca 35k upp, med sämre utrustning. Så den "gamla" kändes som ett bra val med tanke på pengen.

38
Hämtade min nya Ceed 2012 (nya modellen) i förrgår och betalade 205k.

Det är en svart CRDI 128hk med komfort-paket och automat - 6-växlad.

För övrigt är jag förbannat nöjd. Känns riktigt lyxig. Trodde aldrig jag skulle ha en KIA för en månad sen men så "råkade" jag provköra den och sen var jag fast. Svårt att få tag i en svart med mina krav på utrustning men det gick till slut.

39
184500:- cee'd sw sirius silver crdi 128 hk 6 vxl Excutive 2012 med andra ord fullutrustad med bla skinn och navigator det ända som saknas tror jag är sollucka! är supernöjd med affären bilen har ett listpris på 230000:- så det känns som jag har gjort en bra affär! helnöjd med bilen tycker dom har bullerdämpat den rätt bra faktiskt åkte tidigare saab 95 och diverse andra tyska bilar , har även en kia picanto 07 som andra bil köpte den jan 08 för 79900 - 10000 i miljöpremie dvs betalade 69900 för en ny bil!!! frågade nu vad jag skulle få i inbyte för den med 5000 mil på mätaren och hör och häpna jag får 40000 tusen för den det innebär ett värde tapp på 29900 efter 4 1/2 år och fem tusen mil slå det den tysk som kan! iövrigt tycker jag cee'den känns ganska lyxig att köra , framför allt lättkörd och jag tror på högt andrahandsvärde till nästa inbyte (förhoppningsvis kia igen)
mkt glad över köpet:-)

40
Hej,
Ny på forumet då jag idag köpte mig en VIT Kia Cee´d SW 1,6 CRDi Premium. Kampanjen med 8000 i OK/Q8 check.
Köpte den för 186.000 inkl vinterhjul med alufälg, motorvärmare med grenutag&fläkt och bagagematta.
Inköpt i Växjö på Småländska bil.

Är det ett hyfsatt pris eller kunde man pressat ner den mer ?