Annons
Annons

Re: Blästring kia sportage!

22
rässersportage skrev:
rickard80 skrev:Tänk på att garantin på lacken pågrund av blästring gäller inte om ni inte använder er av originaldäck.

hur kan den inte gälla med andra däck ? borde ju vara att den inte gäller om man har orginal däck på tex om man inte kör med orginal fälgar.
Som jag sa först så gäller garantin på orginal däck och fälg blev jag upplyst hos bilhandlaren.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

23
Dum fråga kanske men vart står det att garantin inte gäller om man inte kör på orginaldäcken? Har inte fått några papper gällande bilen etc. eftersom jag väntar på att få hämta ut den å hittar inget om det på Kias hemsida
Kia Ceed SW 1.6 CRDi - komfort - svartmetallic

25
rickard80 skrev:
rässersportage skrev:
rickard80 skrev:Tänk på att garantin på lacken pågrund av blästring gäller inte om ni inte använder er av originaldäck.

hur kan den inte gälla med andra däck ? borde ju vara att den inte gäller om man har orginal däck på tex om man inte kör med orginal fälgar.
Som jag sa först så gäller garantin på orginal däck och fälg blev jag upplyst hos bilhandlaren.
oj läste lite fel.. sorry

27
Bild
Sidesteps och hasplåtar (fram/bak) från http://www.direct4x4.co.uk/s-54-kia.aspx. Levererat till trappan för 5050 spänn...enkel montering, med endast några få hål i plasten för plåtarna. Trösklarna bör kombineras med Kias stänkskydd fram, och dessutom monteras kloss an dessa...annars skvätter det upp längst fram lik förbaskat :roll:

Utan hasplåtarna såg bilen för "tung" ut på mitten.
........................................................
Sportage EX CDRi 2,0, man, Cassa White, läder, panoramatak, komfortpaket, SAT-nav.

28
ThomasCarlen skrev:
Bild
Sidesteps och hasplåtar (fram/bak) från http://www.direct4x4.co.uk/s-54-kia.aspx. Levererat till trappan för 5050 spänn...enkel montering, med endast några få hål i plasten för plåtarna. Trösklarna bör kombineras med Kias stänkskydd fram, och dessutom monteras kloss an dessa...annars skvätter det upp längst fram lik förbaskat :roll:

Utan hasplåtarna såg bilen för "tung" ut på mitten.
Snygg! :D
Kia Sportage AWD SVART!!!!

29
xilefm skrev:Dum fråga kanske men vart står det att garantin inte gäller om man inte kör på orginaldäcken? Har inte fått några papper gällande bilen etc. eftersom jag väntar på att få hämta ut den å hittar inget om det på Kias hemsida
Klart det inte är så....min levererades med sommardäck, och skulle då få stå still under vinterhalvåret...och det tror jag inte på :crazy:
........................................................
Sportage EX CDRi 2,0, man, Cassa White, läder, panoramatak, komfortpaket, SAT-nav.

30
Efter att ha läst tråden tog jag en titt runtom min Sportage 2011, upptäckte att hela bakluckan samt bakre stänkskärmar är skadade... Men frågan är hur f_n kan bakluckan ha skador? ser ut som små stenskott över hela bakluckan och stänkskärmarna bak.

wtf?
/J