Annons

Re: lång leveranstid ?

21
rickard80 skrev:Jag beställde i augusti och min kom första veckan i januari.
Men ändrade till en executive modell och kommer ändå få första veckan i februari så jag är nöjd.:)
Hmmm....men du har inte fått den ännu.
När du bytte modell, fick du bättre mellanpris än "listpris" pga den långa leveranstiden?
Sportage executive
Annons

lång leveranstid ?

22
Betalar samma pris men får bättre.:)
Och jo om jag valt att ta första sportagen så hade jag haft den nu.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

23
rickard80 skrev:Betalar samma pris men får bättre.:)
Och jo om jag valt att ta första sportagen så hade jag haft den nu.
Då förstår jag att du e nöjd....
Tror du/ni att det hjälper att klaga/gnälla? Och isåfall måste det bli Kia Motors,Sverige, som får bli min måltavla?
Eller ska man plåga återförsäljaren...men han bygger ju inga bilar i källaren...
Sportage executive

24
Hej!

Beställde min i Oktober -11 v.41 och fick då höra 8-10 veckors leverans!! Och mycket riktigt vart det exakt 10v då den landade hos ÅF onsdagen v51! Skitnöjd var jag ner och smygkikade på den och pratade med ÅF lite! Då jag valt till lite prylar så som Drag, hasplåt, sidokjolar och stänkskydd som ska på så skulle det ta någon dag till innan jag kunde få den såklart!!
MEN!!
Nu har det gått 2 1/2 vecka till och fortfarande ingen bil!! Väldigt enerverande att veta att bilen bara står där nere och inget görs!
ÅF säger att verkstan har fullt upp och att han skyndar på dem så mycket han kan!! :crazy:

Vill ha nu!! :o
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

25
Trots att man börjar bli gammal, är man som ett barn ibland. Har man beställt/köpt en pryl, vill man ha det NU !
Även att det frugans bil vi byter, dvs jag får fortfarande harva runt i min, så stör den långa väntan mej.
Man hinner ju ångra sig flera gånger....
Men nu är det som det är... och i slutändan tjänar vi nog på det här, vår bil som vi byter in sjunker ju i värde för varje dag. Skickade ett mail till Kia och frågade hur de såg på saken...något svar har inte dykt upp ännu och kommer säkert inte heller...
Sportage executive