Annons

Köpråd nya Ceed

21
Någon som vet om man kan få skinnklädsel till Komfort?

Jag fattar tyvärr det som att det endast är business som har det.

Någon som har business? Är det värt dem extra pengarna för elstolar etc?
Själv är jag egentligen endast ute efter skinnklädseln. Är det något mer dom skiljer tex lampor e dyl?
Annons

Re: Köpråd nya Ceed

22
adde.k skrev:Om bra vägegenskaper på vintern är viktigt så leta efter en annan bil.

Ceed har helt horribelt dåliga vintervägegenskaper, ABS som låter bilen glida en bra bit innan den börjar arbeta, hasar i korsningar, vandrar över vägen. Inte ens bra vinterdäck hjälper. Jag överväger att byta bort min ceed p.g.a detta... På sommarväg är den riktigt bra...

Det är ansträngande att köra den.... Jo just ja. Hel/halvljus är uselt med. Riktigt uselt... Vindrutan imman igen när det är fuktigt ute.
"Glider"? Iofs så har det väl även med körstil att göra. Den ABS jag har på min bil har aldrig aktiverats ännu.
Om man håller sig i rimlig hastighet efter väder och väglag så är den inte sämre än någon annan bil.

Ljuset är värdelöst, men på de enklare Ceed så får man ju vad man betalar för, gäller hela bilen. Det är ingen premiumbil.
Enda gången jag har imma på insidan av rutorna är nu i vinter när det var plusgrader och bilen stått en hel dag på jobbet. Imma under körning finns inte i min Ceed -11

Ang. ljuset så kan man åtgärda helljuset för ca. 1000kr-1300kr genom att konvertera till xenon. Tyvärr får man inte göra något åt det sopiga halvljuset
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

24
JohanM skrev:Någon som vet om man kan få skinnklädsel till Komfort?

Själv är jag egentligen endast ute efter skinnklädseln. Är det något mer dom skiljer tex lampor e dyl?
Kolla bilkonfiguratorn på Kias hemsida och se om du kan lägga till skinn.
I min är det skinn, men skulle nog inte betala extra bara för det och elstolen. Executive ingår mer utr ändå.
Kia Ceed sw executive - 13 cassa White

25
JohanM skrev:Någon som vet om man kan få skinnklädsel till Komfort?

Du kan inte få skinn i Komfort och inte heller Xenon lysen. Beställde en komfort igår och kollade det och det gick inte.
Men la till navigationssystemet iaf..
Kia Ceed Sw 1,6crdi Komfort Dark Gun Metal 2014