Annons

Re: Vilket pris har ni fått på era 2014 ceed komfort

21
Så nu har man äntligen fått bilen :)

Kia Ceed SW 2014 , Special edition.

Bensin, automat, metallic, dubbdäck på alu-fälg, dragkrok, panoramatak, gummimattor samt transparant plastfilm på kofångaren bak ( lastskydd ).

Kostade 217600 kronor, fick helt okej för för inbytesbilen samt fick även en hotellövernattning med fördrink, trerättersmiddag och frukost för 2 personer på köpet. :thumbup:
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.
Annons

22
189 900kr.
Mitt inköp blir lite försenat, tyvärr blir det en 2015 med däckstrycksövervakning.
En Ceed SW special edition. Då har den panoramaglastak, backkamera och navi utöver komfort.
Med metalliclack så blir det 193800kr. Sedan köper jag till motorvärmare, coupévärmare och dragkrok och hoppas kunna förhandla mig till lite mer som bagagerumsmatta och full tank. Får se hur det går. Bytet blir i mitten på november.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

23
Ronnie skrev:189 900kr.
Mitt inköp blir lite försenat, tyvärr blir det en 2015 med däckstrycksövervakning.
En Ceed SW special edition. Då har den panoramaglastak, backkamera och navi utöver komfort.
Med metalliclack så blir det 193800kr. Sedan köper jag till motorvärmare, coupévärmare och dragkrok och hoppas kunna förhandla mig till lite mer som bagagerumsmatta och full tank. Får se hur det går. Bytet blir i mitten på november.
Min bil är en 2014,och den har också sensorerna, skulle tydligen sitta på vinterdäcken med, som jag inte fått ännu. Är det något negativt med att ha sensorerna?

24
mikkeman skrev:
Ronnie skrev:189 900kr.
Inget negativt med sensorerna. Me när man ska byta mellan sommar/vinter, vinter/sommar så medför det en kostnad eftersom man inte kan återansluta sensorerna efter byte utan man får låta verkstad göra skiftet....
Min bil är en 2014,och den har också sensorerna, skulle tydligen sitta på vinterdäcken med, som jag inte fått ännu. Är det något negativt med att ha sensorerna?
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

25
Ronnie skrev:Inget negativt med sensorerna. Me när man ska byta mellan sommar/vinter, vinter/sommar så medför det en kostnad eftersom man inte kan återansluta sensorerna efter byte utan man får låta verkstad göra skiftet....
[/quote]

Aj då, vad kostar det? :cry: Inte för att det är roligt att byta däck , men det är ju ett av de få moment man kan utföra själv.

26
Precis köpt en Ny Manuell Ceed SW 1.6 CDRi Special Edition (Komfort+Nav och backkamera) -2015 med Panoramatak och Metallic.

Fick ge 179 900 kr för den, och kikar man på ord. pris (236 600 kr) så verkar jag ju har gjort en ordentligt bra deal, men sen vet man ju inte hur mycket andra har fått ner sina bilar...
Senast redigerad av Knace den 22 dec 2014, 09:51, redigerad totalt 1 gång.
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Blackline Edition - 17
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Business Plus, -16
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition -15

27
Knace skrev:Precis köpt en Ny Ceed SW 1.6 CDRi Special Edition (Komfort+Nav och backkamera) -2015 med Panoramatak och Metallic.

Fick ge 179 900 kr för den, och kikar man på ord. pris (236 600 kr) så verkar jag ju har gjort en ordentligt bra deal, men sen vet man ju inte hur mycket andra har fått ner sina bilar...
Var det "rent" eller med inbyte?
Vilken firma och var?
Med inbyte så ska vi ge ett utgångspris på 189900kr på Hedins i Ljungby.

28
Ronnie skrev:
Knace skrev:Precis köpt en Ny Ceed SW 1.6 CDRi Special Edition (Komfort+Nav och backkamera) -2015 med Panoramatak och Metallic.

Vilken firma och var?
Rent, alltså utan inbyte. Köpt på Hedin Bil i Malmö. Var någon julkampanj så priset var endast till 189 900 kr tror jag, så fick jag ner det till 179 000 kr. Kunde jag kanske fått en ännu bättre affär?
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Blackline Edition - 17
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Business Plus, -16
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition -15

29
Knace skrev:
Ronnie skrev:

Vilken firma och var?
Rent, alltså utan inbyte. Köpt på Hedin Bil i Malmö. Var någon julkampanj så priset var endast till 189 900 kr tror jag, så fick jag ner det till 179 000 kr. Kunde jag kanske fått en ännu bättre affär?

Njä någon bättre affär i Malmö tror jag inte du kunnat få. En sak, har bilen varit reggad på dem i malmö? eller den är helt ny??
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

30
Ny Ceed SW 1.6 CDRi Special Edition manuell (Komfort+Nav och backkamera) -2014/2015 med Panoramatak dark gun.
Tillverkad 201410, dom registrerade den 27/11, jag skrev på 2/12.

Hedin bil Jägersro
185000 med inbyte
Försäkringsbolaget säger årsmodell 2015
Transportstyrelsen säger 2014
Ceed crdi Dark gun metal -15, Komfort, Special edition + soltak
Tidigare bilar:
Skoda Fabia Greenline-08
SAAB 9-5 2,3t kombi -02, andrabil
Volvo 945-92, andrabil
VW Passat, Highline-03
Audi 80 2,8-92
Audi Coupe GT-85