Annons
Annons

Re: Rost på bakluckan - klistrad

22
Hej,

Oj, har ingen svarat på det här?

Galvsläpp ser ut som rostbubblor, dvs en bubbla i lacken som man bara vill peta sönder.

/Peter
Martin skrev:
jjonte skrev: Vi köpte en ny Golf plus för några år sedan och den hade en hel del galvsläpp men vi slapp iaf rost.
Hur ser man det här fenomenet galvsläpp? Har en känsla att jag borde gå ut och leta efter det på min bil.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Rost på bakluckan - klistrad

23
hej

Tvättade bilen för ett tag sedan Ceed-09 och även jag hittade rost på bagageluckan runt listen där handtaget sitter. Skall ta lite bilder och skicka till Hedin och se vad de säger. Har faktiskt sett detta fenomen i utställningshallen på nya bilar. Inte rost men lackskav runt nämnda list.

Hoppas i alla fall de löser detta på garantin som de gjort med allt annat som vart fel på bilen( svajande ljus, stereo, bränslefilter, jordpunkter mm).

AJ

Re: Rost på bakluckan - klistrad

24
Hej och välkommen!

Tur i oturen så låter det som exakt de problem med rost och galvsläpp som ska gå på garantin. Det jobbiga är att bli av med bilen i en vecka medan verkstaden lackar om.

Peter

anders.jonsson skrev:hej

Tvättade bilen för ett tag sedan Ceed-09 och även jag hittade rost på bagageluckan runt listen där handtaget sitter. Skall ta lite bilder och skicka till Hedin och se vad de säger. Har faktiskt sett detta fenomen i utställningshallen på nya bilar. Inte rost men lackskav runt nämnda list.

Hoppas i alla fall de löser detta på garantin som de gjort med allt annat som vart fel på bilen( svajande ljus, stereo, bränslefilter, jordpunkter mm).

AJ
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Rost på bakluckan - klistrad

26
boboslacke skrev:Vid vårrengöringen hittade jag också rost på bakluckan. Omedelbart under rutan, till höger om torkaren. Få se vad som händer på verkstaden.
Varmt välkommen hit boboslacke.
Det ska inte vara några som helst problem att få detta åtgärdat.
Återkom gärna med info när du varit på verkstaden.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Rost på bakluckan - klistrad

27
Enligt min verkstad så ska dom stora problemen med rost vara runt tredje broms ljuset,handtaget och bakom numerplåten.Det ska enligt dom saknas distanser så det blir nöt skador och då kan rosten sprida sig vidare.Vid omlack sätts det dit distanser och luckan är som ny,gäller tydligen bilar upp till mitten på 2010. Senare modeller är åtgärdade från fabrik och allt som allt tog jobbet 4 dagar.

Återgå till "Problem"