Annons
Annons

Re: Newbie -frågor Ceed SW 2010

22
Jo, det är väl ofta mer dolt - men tanken är nog att ju synligare desto bättre. Döljer man den bakom plast eller under något, så blir det inte riktigt i förhållande till kupén. Egentligen borde den ju sitta i taket, mitt på någonstans.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

23
mibe skrev:Jo, det är väl ofta mer dolt - men tanken är nog att ju synligare desto bättre. Döljer man den bakom plast eller under något, så blir det inte riktigt i förhållande till kupén. Egentligen borde den ju sitta i taket, mitt på någonstans.
Ja på min gamla Volvo 940 satt den i samma enhet som taklampan - perfekt placering!

24
Hej igen! Gammal tråd, drar upp den igen då jag ska installera en handsfree i bilen...

Har fortfarande svårt att tro att den inringade prytteln är tempsensorn, tror fortfarande att det är micen för handsfreen (i de bilar som har det, i övriga är den "dum").
Bild
Tänker att det är en ganska optimal placering av mic:en (om man inte ska ha den i taket).

Kan inte den inringade prytteln på denna bild vara tempsensorn? Vad är det annars?
Bild

28
botze skrev:
Lindholmaren skrev:Detta är mikrofonen i taket:
Ok, tack för svar! Men då kvarstår ursprungsfrågan; vad är grejen bredvid tändningslåset?
Ingången till Narnia? :lol:

-Skämt åsido. Jag väljer att tro på Mibe´s förklaring att det är tempsensorn.
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-

29
Lindholmaren skrev:
botze skrev:
Lindholmaren skrev:Detta är mikrofonen i taket:
Ok, tack för svar! Men då kvarstår ursprungsfrågan; vad är grejen bredvid tändningslåset?
Ingången till Narnia? :lol:

-Skämt åsido. Jag väljer att tro på Mibe´s förklaring att det är tempsensorn.
OK, och om det nu är tempsensorn, vad är då detta?
Bild
I min värld verkar det mer logiskt att placerna tempsensorn närmare övriga klimatknappar... också mer mitt i bilen. Men jag kan ha fel, det har hänt förr ;)

Hade varit jävligt fett att ha ingången till Narnia i bilen :D