Aha, tack för svar! Jodå sitter i "alla" (moderna) bilar, men brukar sitta mer dolt...mibe skrev:Det är en temperatursensor för kupén. En sån sitter väl i alla bilar? Åtminstone i mina tre senaste...
Annons
Re: Newbie -frågor Ceed SW 2010
22Jo, det är väl ofta mer dolt - men tanken är nog att ju synligare desto bättre. Döljer man den bakom plast eller under något, så blir det inte riktigt i förhållande till kupén. Egentligen borde den ju sitta i taket, mitt på någonstans.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
23Ja på min gamla Volvo 940 satt den i samma enhet som taklampan - perfekt placering!mibe skrev:Jo, det är väl ofta mer dolt - men tanken är nog att ju synligare desto bättre. Döljer man den bakom plast eller under något, så blir det inte riktigt i förhållande till kupén. Egentligen borde den ju sitta i taket, mitt på någonstans.
24Hej igen! Gammal tråd, drar upp den igen då jag ska installera en handsfree i bilen...
Har fortfarande svårt att tro att den inringade prytteln är tempsensorn, tror fortfarande att det är micen för handsfreen (i de bilar som har det, i övriga är den "dum").
Tänker att det är en ganska optimal placering av mic:en (om man inte ska ha den i taket).
Kan inte den inringade prytteln på denna bild vara tempsensorn? Vad är det annars?

Har fortfarande svårt att tro att den inringade prytteln är tempsensorn, tror fortfarande att det är micen för handsfreen (i de bilar som har det, i övriga är den "dum").
Kan inte den inringade prytteln på denna bild vara tempsensorn? Vad är det annars?

25Klart det kan vara så, men någon skrev ju att mikrofonen satt i taket.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
26Detta är mikrofonen i taket:
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
27Ok, tack för svar! Men då kvarstår ursprungsfrågan; vad är grejen bredvid tändningslåset?Lindholmaren skrev:Detta är mikrofonen i taket:
28Ingången till Narnia?botze skrev:Ok, tack för svar! Men då kvarstår ursprungsfrågan; vad är grejen bredvid tändningslåset?Lindholmaren skrev:Detta är mikrofonen i taket:
-Skämt åsido. Jag väljer att tro på Mibe´s förklaring att det är tempsensorn.
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
29OK, och om det nu är tempsensorn, vad är då detta?Lindholmaren skrev:Ingången till Narnia?botze skrev:Ok, tack för svar! Men då kvarstår ursprungsfrågan; vad är grejen bredvid tändningslåset?Lindholmaren skrev:Detta är mikrofonen i taket:
-Skämt åsido. Jag väljer att tro på Mibe´s förklaring att det är tempsensorn.

Hade varit jävligt fett att ha ingången till Narnia i bilen
30Min gissning är "Dual". Alltså man kan ställa tempen var för sig, därav två sensorer.
Fast de sitter ju väldigt nära varandra.
Fast de sitter ju väldigt nära varandra.