Annons

Re: Vad tror ni att ni får med en lågprisbil?

21
anglofile skrev:Håller med om att alla "finesser" skall fungera, men frågan gäller väl i många fall att man har felaktiga förväntningar på bilen. Det här med infällningen av backspeglarna - det fungerar klockrent att fälla in med knappen i dörren, men det finns ingen automatisk funktion som gör detta utan det måste skötas manuellt. Är det fel på funktionen eller fel på förväntningarna?

Samma med blåtandsfunktionen för koppling av mobiltelefonen till stereon - det fungerar klockrent att svara i telefonen vilket i princip är den funktion som Kia anger att bilen har. Att ringa upp är inte lika enkelt, men det fungerar klockrent när man lärt sig hantera funktionen. Är det då fel på funktionen eller förväntningarna på funktionen?

Problemet som jag ser det är att man automatiskt får felaktiga förväntningar och tror att man får fullt ut samma funktioner i en "lågprisbil" som i en "premiumbil" bara för att bilen har liknande funktioner. Köper man en Kia med öppna ögon för vad det är man köper och inte förväntar sig mer än det man faktiskt får så ser jag inte varför man inte skall bli nöjd.
Hade jag formulerat mig lika bra i mitt förstainlägg hade det inte varit någon tvekan på vad jag menat. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic