Annons

Re: Artikel i Vi bilägare angående stänkskydden

101
Har du själv testat att ringa Kia Sverige? Skulle tro att de även har kontakt med slutkund.
http://www.kia.se/sitecore/content/SE_V ... ntact.aspx så kan du ju skriva i rutan oviljan "din" verkstad har med att ta tag i ett grantiärende.

Min bil lackades i förra veckan. Fyra dörrar även ramarna på bakdörrarna, fyra skärmar, baklucka, rutan demonterades.
FTO692 är dess reg.nr. vi är inte ägare till den efter i onsdags. Men du kan ju nämna den om du vill ha en referens till en bil som är åtgärdad.
Senast redigerad av Ronnie den 28 mar 2011, 22:37, redigerad totalt 1 gång.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

102
Kia som generalgent och importör har tyvärr inget med slutkund att göra. Däremot har de ett aktivt intresse för att återförsäljarna sköter sig. Min högst personliga åsikt är att detta är ett sådant ärende och att du kanske bör följa r_o_n's råd. Utan att ha sett din bil så tycker jag det låter som samma problem r_o_n och flera andra haft. Att någon centralt skickats ut för att titta på din bil har jag aldrig hört talas om förut.

Och välkommen till forumet =)

/Peter

r_o_n skrev:Har du själv tstat att ringa Kia Sverige? Skulle tro att de även har kontakt med slutkund.
http://www.kia.se/sitecore/content/SE_V ... ntact.aspx så kan du ju skriva i rutan oviljan "din" verkstad har med att ta tag i ett grantiärende.

Min bil lackades i förra veckan. Fyra dörrar även ramarna på bakdörrarna, fyra skärmar, baklucka, rutan demonterades.
FTO692 är dess reg.nr. vi är inte ägare till den efter i onsdags. Men du kan ju nämna den om du vill ha en referens till en bil som är åtgärdad.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

104
Har gjort ett nytt forsök att få den omlackad. Bad dom på bilmetro att kolla på den igen i samband med att jag hade in den på service. Han som kolla på den sa att det där får man lätt bort med en rejäl polering. Okej sa jag då kan ni väl göra det då. Det gjorde dom men det blev inte nå bättre. Sen sa han att han hade pratat med någon på kia och dom sa att dom lackar bara om utifall snenskotten har gått igeom grundfärgen vilket det inte hade gjorde på min bil. Sen att det är fullt med små prickar och det ser fördjävligt ut verkar dom tycka är okej. Vad ska jag göra? Ska man vända sig till allmäna reklamationsnämnden?
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

107
Jag köpte en Saab hos en firma som inte hade Saab som sitt märke, inte ens på min hemort, servade på Saab lokalt. Inga problem.
Du kan väl serva var du vill så länge verkstaden är godkänd av Kia, vilket troligtvis alla Kia ÅF med verkstad är.

Jag kan ju inte säga att jag har rätt till 100% men har du en annan ÅF i närheten. Ring och fråga.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

108
Ringde till Windahls bil i Västerås och fick ett väldigt mycket trevligare bemötande. Dem erbjöd sig att knäppa kort på bilen och göra ett kostnadsförslag och skicka in till KIA och se om det blir godkänt eller ej. Inväntar svar på ett mail till KIA där jag har skickat en bild på skadorna. Får se vad dom säger. Annars får jag väl åka till Västerås då.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

109
Fick tillbaka min Ceed igår efter att den varit inne för omlackning av sidorna pga blästerskador. Verkar som om Kia ytterligare försöker undvika blästerskador genom att plasta in halva bakdörren. De har förutom de nya stänklapparna nu även tagit fram en mycket större plastfilm att sätt som skydd på dörrarna. Någon annan som fått dessa på sin bil?
kia optima sw gt line 2017