Annons
Annons

Re: Startar nu inte alls.

12
Doktornkankomma skrev:Vet någon om kodningen i nyckeln kräver spänning/ström? I sånt fall kan det helt enkelt vara så att batteriet i nyckeln behöver bytas.

Dum fråga kanske.... :?

Inte alls någon dum fråga, det var ett bra tips. :thumbup:

Om det är som du tror, så borde nyckeln fungera efter ett batteri byte. Ska prova det innan jag kontaktar verkstaden igen.
KIA Pro_Ceed 2,0 Crdi -08 Black Pearl
Audi A4 Tdi -07 Silver metallic, Porsche 928 GT -90 Dark Blue

13
Varje nyckel är unik och har en liten chip i sig och måste kodas ihop med bilen
Och de är inte ovanligt att chipen raderas från bilminet.
Då måste man koda ihop bil o nyckel på verkstad
Och jag tycker att de ska gå på garanti för det ska inte hända att chipen raderas
Och kolla om du kan få en ny nyckel för man vet aldrig om den strullar ifamtiden
En sån nyckel med en ekolaizercihp kostar ca: 4500 när jag köpte till min passat
Och då var de inte så avanserad som kians jag valde (med infäld nyckel typ och larm knappar)
Utan nyckl och kodning (bil och nyckel presinteras för varandra) ;)
Lycka till o hoppas att det löser sig :thumbup:
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte

14
Problemet löst och fixat på garantin idag :thumbup:

Det var chippet i nyckeln som gått sönder, verkstan försökte för någon vecka sedan programmera om den felande nyckeln men utan att lyckas. Har idag fått en ny nyckel så nu är allt frid och fröjd :mrgreen:

Ses på lörda :wave:
KIA Pro_Ceed 2,0 Crdi -08 Black Pearl
Audi A4 Tdi -07 Silver metallic, Porsche 928 GT -90 Dark Blue

15
Skönt att det löste sig med nyckeln ;) Har en som börjat bli riktigt slö nu med. Har testat byta batteri men ingen större framgång. Kanske får jag lämna in den så får vi se vad dem hittar.

Absolut det gör vi ;)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

17
lindorff skrev:Men behöver kodningen ström i nycklen? Va händer när batteriet i nyckelen är slut?
Kodningen i nyckeln, alltså den som frigör startspärren behöver ingen ström för att fungera.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010