Annons

Re: Försäkring Ceed

11
Äh, det är ju IF som sköter det där åt KIA.

Man kan deala med de flesta försäkringsbolagen. Jag hade länge Volvo för att mina 20 skadefria år gav värsta bonusen. Vilkte inte spelade någon som helst roll när jag jämförde med Länsförsäkringar som istället tog hänsyn till att jag hade alla andra försäkringar där + länsbonus, ingen förare under 25 osv. Så det fick bli Länsförsäkringar efter KIA. När nästa halvårsperiod är över med nya bilen ska jag förhandla hårdare.

Sedan är det de små detaljerna som gör det. Idag hade jag köpt till självriskreducering från annat bolag. För det blir dyrt även med billig försäkring om det händer något.

Peter

pope skrev:Jag förstår inte varför Kia är så dyr på sin försäkring, man får negativa tankar om Kia, min halvförsäkring är 500 billigare om året i LF.
Verkar som de inte gjort sitt bästa för sina kunder utan kanske tjänar en slant på varje försäkring.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

12
Fick erbjudande ang detta med försäkring från Kia.
Att försäkra mig, Frugan, Sonen, huset, Bilen, Alla möbler, + att jag inte behöver teckna försäkring om jag köper ex en ny tv/stereo skulle kosta 700:-/Månaden. Då var verkligen alla försäkringa man kan teckna inräknat. Klart man slog till. Billigare har vi inte fått någon annan stans.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

13
Hejsan.

Någon som vet varför det är så himla dyrt att försäkra KIA? Billigaste jag hittar är 12581kr. Det är dyrare än vad min gamla Volvo S60 T5 kostade :?

Någon som har något bolag dom rekommenderar?

Har just nu Atava, dotterbolag till trygg-hansa. Men dom ska läggas ner och trygg-hansa ska ta över kunderna. Och då gick dom ifrån 8800/år till 13000kr/år. Så måste hitta något billigt bolag.

MVH / Tobbe

14
nofear552 skrev:Hejsan.

Någon som vet varför det är så himla dyrt att försäkra KIA? Billigaste jag hittar är 12581kr. Det är dyrare än vad min gamla Volvo S60 T5 kostade :?

Har just nu Atava, dotterbolag till trygg-hansa. Men dom ska läggas ner och trygg-hansa ska ta över kunderna. Och då gick dom ifrån 8800/år till 13000kr/år. Så måste hitta något billigt bolag.

MVH / Tobbe
Jösses va dyrt. Du måste ligga i någon form av riskgrupp.
Jag själv: Man, 28 år småstad med parkering på allmän parkering har 3100kr per år med stor bilextra och 2000 mil om året. Detta är med Kia försäkring.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

15
En annan fördel med Kia försäkring är om man behöver använda den. Jag lämnade in min bil för att få en dörr omlackad efter parkeringsskada. Verkstaden kom efter ett tag på att de inte var auktoriserade av Kia och fick lämna ifrån sig bilen till Kindwalls istället. Med Kia försäkring så görs jobbet alltid på en auktoriserad verkstad.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

16
JohanL skrev:
nofear552 skrev:Hejsan.

MVH / Tobbe
Jösses va dyrt. Du måste ligga i någon form av riskgrupp.
Jag själv: Man, 28 år småstad med parkering på allmän parkering har 3100kr per år med stor bilextra och 2000 mil om året. Detta är med Kia försäkring.
Har fått ner försäkringen till 11400:- nu. Jag är 27 år. Haft körkort sen 2002. Svaret jag fick när jag frågade varför det var så dyrt. Det var för att jag bor i Södertälje. Så med andra ord. Det blir snart till att fly från denna hålla. Men jag tycker fortfarande det är konstigt när Volvon är billigare att försäkra.

Kia Försäkringar var bland det dyraste bolaget när jag ringde runt. Skulle jag försäkra Lägenheten hos dom skulle jag komma ner till 16.704:- om året. Så det vart SalusAnsvar för 11.400:- nu. Men dock så blir det nog en försäljning snart. Tar en Personalbil istället.