Annons

Re: Hållare till lampan vid xenonkonvertering?

11
Ronnie skrev:Hoppas ni inser att garantin troligtvis skiter sig vid xenonkonvertering. Hedins accepterar inte en konvertering iaf. Hade problem med min helljuskonvertering på min förra Ceed (2011)
Hade du kopplat via egen kabelhärva över relä och endast styrning från original eller hade du allt på original kablarna när de knorrade om garanti?
Vilka problem hade du ?
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

Re: Hållare till lampan vid xenonkonvertering?

12
hnkl skrev:Självklart sker allt man modifierar på egen risk och det borde alla förstå som väljer att ändra bilens ordinare utförande själv. Att garantin skiter sig för att du monterar ett xenonkit har jag mycket svårt att tro. Däremot om det blir problem och problemet är ett resultat av xenonkonverteringen så ska självklart inte garantin gälla.
När verkar'n på Hedins såg min konvertering på en service så sa han ordagrant: "Du vet väl att detta påverkar garantin".
Den kommentaren tyckte iaf jag var ganska beskrivande på inställningen till dylika konverteringar.

Men de kit jag hade, xenonkungen 75W varmvit(?) var helt galna iaf. :) Fick blända av för dubbelradiga ortsskyltar för att inte blända mig själv.
Så till er som konverterar så tror jag att 75W är för mycket, räcker med 55W (original brukar vara 35W på många bilar.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic