Annons

11
Drygt, det jag personligen kan sakna är ett alternativ för hur många blink man får av att bara dutta till blinkerspaken. Som det är nu är det 3 eller inga och jag hade tyckt 4 blink hade varit bättre. Undrar om det är något dom kan ändra på verkstaden?
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14
Annons

Re: Växlingsindikator!

12
Har 1,6crdi eco Dynamics 2012 vars indikator har ett spann på c:a 300 r/m för att visa pil upp eller ned.
När motorn närmar sig 1700 varv visar den pil upp släpper man ner varvet till strax under 1500 visar den pil ned.
Det kan kännas lite tråkigt att man inte ska kunna köra på t.ex 5:an genom ett samhälle med 50km har försökt att ignorera idikatorn men kör man på 5.an under 60 km så börjar bilan galoppera :roll:

Re: Växlingsindikator!

13
Jag kör inte efter indikatorn längre utan har lärt mig vilka varvtal jag kan ligga på. När den säger växla upp visar förbrukningsindikatorn alltid att förbrukningen är låg. Kanske sliter det på drivlinan? Känns som det skulle slita mer att köra på högre växel och lågt varvtal än låg växel och högre varvtal.. Det skakar ju iaf in i bilen då. (statskörning då) Motorväg är det alltid 6:an ;)
Kia Cee'd Sw comfort -13