Annons
Re: Backsensorerna är inte lackade i bilens färg/nyans
12Foued skrev:Min röda ceed är lackad i färgen 'infraröd', men backsensorerna är röda (vanligt röda/olackade).
Tvättade bilen för första ggn i dag och då uppmärksammade jag det.
Någon som vet hur det ska se ut?
Tyvärr så är det så att den lacken du har så klarar inte backsensorna att ta sig igenom så sensorerna är lackade med en solid röd lack isället
Backsensorerna är inte lackade i bilens färg/nyans
13Såg en brun ceed idag och reagerade direkt på att den hade svarta sensorer.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
14Verkar som att en hel del bilar har eftermonterade backsensorer av någon anledning...därav färskiftningarna...
15Men ceed komfort har det ju orginal. Min Ceed är inne på plåtverkstan i ca 2 veckor nu. fick en ny Carens som lånebil, den är grå men har även den svarta sensorer.
16Jag tror inte att det rör sig om eftermontering, troligen är det för att de har med känsligheten hos sensorn. Räcker ju med blöta löv ibland för att min skall varna. Så tanken med att lacken blir för tjock och att den då varnar konstant kan nog stämma.
Min bil är i färgen Sand Track, och visst finns det en nyansskillnad, men inte allt för stor tycker jag.
Min bil är i färgen Sand Track, och visst finns det en nyansskillnad, men inte allt för stor tycker jag.
17Tror kanske att KIAs leverantör enbart erbjuder vita och svarta sensorer. 
Sensorerna är ju inget som lackas av biltillverkaren utan det är leverantören som tillverkar dom i olika kulörer.
Sensorerna är ju inget som lackas av biltillverkaren utan det är leverantören som tillverkar dom i olika kulörer.
18Fråga vad det skulle kosta att eftermontera backsensorer till min Rio.
Dom kosta 2586 kr i inköp hos Kia + montering och lack.
Det skulle kosta 8000 eftersom dom skulle även lackas i bilens färg
Det var inte värt det!
Dom kosta 2586 kr i inköp hos Kia + montering och lack.
Det skulle kosta 8000 eftersom dom skulle även lackas i bilens färg
Det var inte värt det!
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
19Tycker backsensorer är rätt onödigt ändå, komfortabelt men onödigt speciellt om man har kombi. Jag skulle inte sakna dom om jag inte hade iaf 
20Min röda ceed är lackad i färgen 'infraröd', men backsensorerna är röda (vanligt röda/olackade). Enligt KIA så finns dom inte i orginal färgen. Dåligt