Annons
Annons

Re: Problem efter service

12
Feeorin skrev:Jag bor i Uppsala och min bil går på bensin.

Mina problem började i deceber, kommer inte ihåg exakt datum, men servicen gjordes ett par dagar före 1a advent.

Verkstan sägar att om felet inte visar sig när bilen står inne så kan dom inte hitta det och om dom börjar byta komponenter på måfå och s a s börjar i fel ände så kan det bli ännu värre - och oändligt dyrt! Jag har föreslagit startspärren och glapp i själva låset, något tändstiften som byttes på servicen....förutom elektroniken då - men dom vidhåller att det inte är någon ide så länge man inte vet vad som är fel.

Detta gör mig illamående och sömnlös - känner mig som en straffånge. Har en bil som jag bara törs använda delvis vilket innebär stora störningar i mitt dagliga liv. Första och sista Kian!
Jag antar att du servat din bil på Beos, om detta är fallet och du har garanti kvar på bilen rekomenderar jag en tur till Aros auto i västerås. Efter att ha servat min bil i uppsala och svaren på alla fel där var att det var normalt för en Kia vände jag mig till västerås och dom anstränger sig för att fixa felen.
/Niklas
2st Kia Cee´d 2011

Re: Problem efter service

13
Det verkar som att Kia handlarna/verkstäderna i uppsala inte har fattat det här med service och att anstränga sig för att lösa problem. Har läst i några andra trådar där folk inte riktigt har fått den hjälp dom behöver i uppsala. Någon villa avaktivera den välkända automatiska dörrlåsningen och de ville ha betalt. Om jag vore dig skulla jag åka till en annan åf eller verkstad.