1a tråden: Xenonkonvertering av helljus
11Håller med!
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
fick höra av verkstaden hos Aros Auto här i Västerås att dem får som du är fel.sportage184 skrev:Ser bra ut med dom små led extrljusen, är dom bra på längden?
Har konverterat helljuset men det verkar som halvljus justeringen går i botten och helljuset slår i backen precis framför bilen så jag får ingen "längd" på ljuset.
Skulle gärna montera några sådana på min!!!
rickard80 skrev:fick höra av verkstaden hos Aros Auto här i Västerås att dem får som du är fel.sportage184 skrev:Ser bra ut med dom små led extrljusen, är dom bra på längden?
Har konverterat helljuset men det verkar som halvljus justeringen går i botten och helljuset slår i backen precis framför bilen så jag får ingen "längd" på ljuset.
Orsaken dem blir så är att helljuset bländar strålkastaren på nåt sätt så den sänker hel ljuset.
Dem har inte haft det problemet hos sina berättade dem.
Enligt tillverkaren av dioderna(Cree) är det 50000timmar garanterad lystid jämför med 500timmar på en halogenlampa! Mina extraljus har kombinerad ljusbild ca 90 graders spill och 10graders spot i mitten. 300m kastlängd kanske?sportage184 skrev:Ser bra ut med dom små led extrljusen, är dom bra på längden?
Tack för tipset! Detta skall omedelbart testas.HB021 skrev:Enligt tillverkaren av dioderna(Cree) är det 50000timmar garanterad lystid jämför med 500timmar på en halogenlampa! Mina extraljus har kombinerad ljusbild ca 90 graders spill och 10graders spot i mitten. 300m kastlängd kanske?sportage184 skrev:Ser bra ut med dom små led extrljusen, är dom bra på längden?
Aa mina helljus stod rakt ner i backen också, men jag riktade upp halvljusen lite grann hos Kia till högsta lagliga inställning. Sen böjde jag ner lampan i reflektorn (böjde till en av plåtkanterna på xenonlampan).
Om xenonlampan pekar nedåt i reflektorn kommer ljuset stå högre om du förstår...
Nu har jag kanske 600m kastlängd på helljuset istället för prick 30m framför bilen
dem har monterat massor utan problem så borde inte vara problemet.HB021 skrev:Har du snabbstartande xenonkit? Kan vara det som är problemet, det måste vara canbus paket @ ~50w tror jag.