Annons
Annons

Re: Service, stor och liten?

12
JohanKarlsson skrev:Vid 1500 mil är det ett oljebyte fick jag bekräftat idag. Påverkade dock inga garantier att jag kört mer. Gör det om ett par veckor och sedan en vid 3000 innan årets slut.
Känns som om du eller din åf är ute på hal is nu. Maila Kia och få detta bekräftat innan du bränner 7år/15000 mils garantin.
Kia Sportage AWD SVART!!!!

Re: Service, stor och liten?

13
Sportagelover skrev:
JohanKarlsson skrev:Vid 1500 mil är det ett oljebyte fick jag bekräftat idag. Påverkade dock inga garantier att jag kört mer. Gör det om ett par veckor och sedan en vid 3000 innan årets slut.
Känns som om du eller din åf är ute på hal is nu. Maila Kia och få detta bekräftat innan du bränner 7år/15000 mils garantin.
Har gjort det. Om det nu är så att några garantier bränns så kommer jag inte att hålla mig själv ansvarig efter den info jag fått. Det kommer bli något för dem att reda ut, det kan jag försäkra.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Service, stor och liten?

14
JohanKarlsson skrev:
Sportagelover skrev:
JohanKarlsson skrev:Vid 1500 mil är det ett oljebyte fick jag bekräftat idag. Påverkade dock inga garantier att jag kört mer. Gör det om ett par veckor och sedan en vid 3000 innan årets slut.
Känns som om du eller din åf är ute på hal is nu. Maila Kia och få detta bekräftat innan du bränner 7år/15000 mils garantin.
Har gjort det. Om det nu är så att några garantier bränns så kommer jag inte att hålla mig själv ansvarig efter den info jag fått. Det kommer bli något för dem att reda ut, det kan jag försäkra.
Den hala isen är nu grusad. Inga problem.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Service, stor och liten?

15
Revilo skrev:Hej!

Kul med ett KIA-forum!

Beställde en vit Sportage 1.6 -12 i förra veckan.
Tillval:
Komfort
Komfort+
Sidesteps
Hasplåt fram
Hasplåt bak
Panoramatak

Tror jag fick ett schysst pris: 227 000kr
Försäljaren sa att leveranstiden är 3mån....hoppas det stämmer...

Är det någon som vet vad servicarna kostar?
Det finns väl bara en liten, samt stor service?
Och hur noga är de med garantin, måste det gå max 1 år eller 1000mil högst mellan dem?

Tacksam för respons!
Jag betalar 1046:- för den lilla oljeservicen. Den stora vet jag inte än.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"