Hej på er!
Jag skulle vilja ha lite åsikter om denna bil.
Ska kolla på en helt ny och fick syn på denna för 170.000.
Eftersom jag redan kolla på konkurenter som VW och Skoda så ligger denna bra till i pris.
Givetvis har man lite fördomar efter att kört tyska bilar i 18 år och att börja titta på en riskokare får en till att fundera!
Men enligt tester verkar dessa koreanska bilar hålla bra klass. Vi är 2 vuxna och 2 små barn. Vill dra husvagn i bland så det bör den fungera hyffsat för.
Sen detta med 7års nybilsgaranti: Är den svag eller inkluderarar den det mesta?
Tacksam för era åsikter!
Mvh
Martin
Annons
Re: Dags att kolla på Cee´d SW CDRi Komfort Eco
2Hej!
Lycka till om du väljer en Ceed jag har och haft 3 Kia 2 Picanto och en Kia Ceed SW eco Business 2010 och varit väldigt nöjda! Nu till det hela jag köpte bilen september 2010 men har nu blivit erbjuden tjänstebil och skall sälja min!
Den är fullutrustad med halvläder, pionolack, blåtand tele, motor och kupevärmare, dragkrog, lackkonserverad, sommar och vinterdäck på alufälg mm. Givetvis full servad och aldrig maskintvättad färg polar White och gått 2800mil
Intresserad? 135 000:- prutat o klart!
Bilen finns i Hässleholm!
Mvh Mats , 045117316@telia.com
Lycka till om du väljer en Ceed jag har och haft 3 Kia 2 Picanto och en Kia Ceed SW eco Business 2010 och varit väldigt nöjda! Nu till det hela jag köpte bilen september 2010 men har nu blivit erbjuden tjänstebil och skall sälja min!
Den är fullutrustad med halvläder, pionolack, blåtand tele, motor och kupevärmare, dragkrog, lackkonserverad, sommar och vinterdäck på alufälg mm. Givetvis full servad och aldrig maskintvättad färg polar White och gått 2800mil
Intresserad? 135 000:- prutat o klart!
Bilen finns i Hässleholm!
Mvh Mats , 045117316@telia.com
3Garantin är väl bra, däremot är det krav på vilken verkstad man lämnar på för att bibehålla garantin. Dessutom är det krav på minst en gång/år (+ - en månad) eller var 3000:e mil.
Vissa åf låter en köpa ett typ av värdebevis för 4500 kr när man köper ny bil, detta betalar för de nästkommande tre servicetillfällena.
Vår förra Ceed var ett av de värsta måndagsexen jag varit med om, denna Ceed SW -11 som vi har nu har varit helt felfri i 9 månader.
Så jag gillar bilen. Tror t.o.m. att en Ceed SW får dra ganska mycket och i dieselutförande ökar inte förbrukningen speciellt mycket.
Vissa åf låter en köpa ett typ av värdebevis för 4500 kr när man köper ny bil, detta betalar för de nästkommande tre servicetillfällena.
Vår förra Ceed var ett av de värsta måndagsexen jag varit med om, denna Ceed SW -11 som vi har nu har varit helt felfri i 9 månader.
Så jag gillar bilen. Tror t.o.m. att en Ceed SW får dra ganska mycket och i dieselutförande ökar inte förbrukningen speciellt mycket.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
4Kul att få era åsikter. Vad jag kan se verkar det finnas stora lager hos handlarna som de vill rea ut.
Kommer det någon ny modell under året som gör att priserna sjunker?
Ska provköra i morgon och vill göra en bra första deal med handlaren på plats...
Min handlare vill sälja ett service paket för 4900:_/3 år. Räknar det hem sig på en diesel?
/MVH
Martin
Ska provköra i morgon och vill göra en bra första deal med handlaren på plats...
Min handlare vill sälja ett service paket för 4900:_/3 år. Räknar det hem sig på en diesel?
/MVH
Martin
5Det skulle enl. rykte kommit en ny kaross till 2011. Då skulle även Kia Optima presenterats i Sverige.Manni76 skrev:Kul att få era åsikter. Vad jag kan se verkar det finnas stora lager hos handlarna som de vill rea ut.
/MVH
Martin
Vet inte alls när den ska komma.
Men 170k kr är ju acceptabelt. Om det spelar roll för dig kan du ju kolla produktionsår och årsmodell, vilket kan skilja. Kan kanske ge lite mer prutmån eller något extra som följer när du köper...
KIA Ceed SW Special edition 2015
6Har haft min ceed diesel i lite drygt ett år nu och kört 3500 mil, är nöjd med det mesta...
Det som stör mig mest är förbrukningen, har svårt att komma under 0,6 vid blandad körning.
+ Mkt. nybil för pengarna
+ Snygg (i mina ögon)
+ Skattefri
+ Lång garanti
- Hög förbrukning
- Stötig fjädring
- Inte så tyst i kupen
- Måste serva hos Kia för att behålla garantin
Servicepaketet är nog bra, billigaste servicen är runt 3000:-.
Ny ceed är på G.
Lycka till med bilköpet, är nog bra prutläge nu pga. många bilar på lager, ny modell på G och det ekonomiska läget. Trots lite många minus är jag nöjd och rekommenderar bilen om du tycker 0,6 l/mil är OK...
/Linus
Det som stör mig mest är förbrukningen, har svårt att komma under 0,6 vid blandad körning.
+ Mkt. nybil för pengarna
+ Snygg (i mina ögon)
+ Skattefri
+ Lång garanti
- Hög förbrukning
- Stötig fjädring
- Inte så tyst i kupen
- Måste serva hos Kia för att behålla garantin
Servicepaketet är nog bra, billigaste servicen är runt 3000:-.
Ny ceed är på G.
Lycka till med bilköpet, är nog bra prutläge nu pga. många bilar på lager, ny modell på G och det ekonomiska läget. Trots lite många minus är jag nöjd och rekommenderar bilen om du tycker 0,6 l/mil är OK...
/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort
7Då bilen provkörd. En diesel med Komfort paketet. Måst nog säga att jag blev nog mer positivt överraskad än negativt.
Nu hade demobilen bara gått 150mil så det får man ta i beaktning.
Kan någon ge en åsikt om hur Premium paketet upplevs?
/Martin
Nu hade demobilen bara gått 150mil så det får man ta i beaktning.
Kan någon ge en åsikt om hur Premium paketet upplevs?
/Martin
8Har svårt att förstå varför många är upprörda att man måste serva bilen på Kia för att få 7 års garanti? De flesta tillverkare har 2 års nybilsgaranti och då finns bara kravet "fackamannamässigt". På Kia får man väl dessutom 3 år om man enbart servar "fackmannamässigt".
Förbrukningen på 0,6 är väl också rätt OK, eller?
Förbrukningen på 0,6 är väl också rätt OK, eller?
9Ny Ceed till våren och senare under året kommer SW modellen.
Detta Enligt Vi Bilägare.
Detta Enligt Vi Bilägare.
//Mattias
2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit