Annons
Annons

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

2
Kia4life skrev:Undrar om nån som har låtit utföra på sin bil
Och vad de kostade (olika priser) och hur är
Det me garantin hos Kia?
Hur tyst bilr bilen ?
När jag besiktade mitt drag kollade besiktningsmannen under bilen och sa att den såg ovanligt bra sprutad ut direkt från leverantör så jag struntar i att göra något extra.

En liten fråga: Varför gör du radbyte och skriver med stor bokstav mitt i meningarna? Jag får ofta läsa dina inlägg många gånger innan jag förstår vad det står :)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

3
Grief skrev:
Kia4life skrev:Undrar om nån som har låtit utföra på sin bil
Och vad de kostade (olika priser) och hur är
Det me garantin hos Kia?
Hur tyst bilr bilen ?
När jag besiktade mitt drag kollade besiktningsmannen under bilen och sa att den såg ovanligt bra sprutad ut direkt från leverantör så jag struntar i att göra något extra.

En liten fråga: Varför gör du radbyte och skriver med stor bokstav mitt i meningarna? Jag får ofta läsa dina inlägg många gånger innan jag förstår vad det står :)
Förlåt att det blir så men jag skriver från min
Iphone så jag ser inte alla fel som blir :roll:
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

4
Kia4life skrev:
Grief skrev:
Kia4life skrev:Undrar om nån som har låtit utföra på sin bil
Och vad de kostade (olika priser) och hur är
Det me garantin hos Kia?
Hur tyst bilr bilen ?
När jag besiktade mitt drag kollade besiktningsmannen under bilen och sa att den såg ovanligt bra sprutad ut direkt från leverantör så jag struntar i att göra något extra.

En liten fråga: Varför gör du radbyte och skriver med stor bokstav mitt i meningarna? Jag får ofta läsa dina inlägg många gånger innan jag förstår vad det står :)
Förlåt att det blir så men jag skriver från min
Iphone så jag ser inte alla fel som blir :roll:
Aha! Då är jag med :)
Hoppas du fick lite svar oxå, och inte bara gnäll ;)
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

6
Kia4life skrev::lol: oj jo de fick jag tack Grife för svaren
Men tror du att alla är så från fabrik eller är det gubbarna
På verkstan som fixat för typ bara dig
Gissar att de behandlas när de kommer hit, för det såg inte ut att vara från fabrik sa besiktningsmannen. Det var bra med underredsmassa utom precis runt där avgasröret löper, men där blir det så varmt att det aldrig hinner rosta påstod han.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

7
Grief skrev:
Kia4life skrev::lol: oj jo de fick jag tack Grife för svaren
Men tror du att alla är så från fabrik eller är det gubbarna
På verkstan som fixat för typ bara dig
Gissar att de behandlas när de kommer hit, för det såg inte ut att vara från fabrik sa besiktningsmannen. Det var bra med underredsmassa utom precis runt där avgasröret löper, men där blir det så varmt att det aldrig hinner rosta påstod han.
aha okej nu börjar jag fundera hur det ser ut under min cee'd :lol:
för de va samma kille som fixa min föra sportage och då gnälde jag på han att han kunde ha på mer
ps nu är jag innnne från min dator så det är första gången jag ser hur forumet ser ut på hel skärm :lol:
tack Grife har funderat länge på att göra de men inte årkat man blir så lat när man har iphone i handen :mrgreen:
CEE'D1,6 SW crdi I GULD2011 eller inte

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

8
I ett nummer av vi bilägare så hade dem sammanställt rostskydden och åverkan på de flesta bilmodeller och kommit fram till majoriteten av bilar får rostangrepp efter 5-6 år däribland ceed.

Köper man bilen ny och inte ska ha den mer än 5 år så är det bortkastade pengar.
Enligt vb så gör det inget på priset vid försäljning av en rostskyddsbehandlad bil idag.

De flesta bilar ligger alltså runt 5 år, BMW, Volvo, Kia för att nämna några.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: underredsbehandling/ Rostskydd

9
Rostspöket slog till!
Från början tänkte jag skippa kompletterande rostskyddsbehandling på min Sportage för att enligt Vi Bilägare blev betyget 3 för skyddet från fabrik, alltså godkänt.

Men efter att läst o sett bilder om rostskyddet på en Hyundai ix35 som är systermodellen så blev man fundersam :problem: , se länken nedan speciellt sidan 2 o 3...
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... 37&start=0

Det blev Tuff-Kote Dinol behandling (stor behandling) hos Dinitrol Center Slakthusgatan Göteborg. Som jag är mycket nöjd med på alla sätt.
Här är även några bilder som jag fick med från killarna tagna innan behandling...
Bilagor
IMG_0475.jpg IMG_0475.jpg Visad 4886 gånger 450.23 KiB
IMG_0477.jpg IMG_0477.jpg Visad 4886 gånger 441.75 KiB
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"