Annons

Re: Bagagerumsmatta

11
Nu hittade jag den jag var ute efter. Är det denna typen du menar? Det är den jag menar iaf. Skickat ett mail till firman vad det kostar och om de har till en Ceed SW
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Bagagerumsmatta

12
r_o_n skrev:Nu hittade jag den jag var ute efter. Är det denna typen du menar? Det är den jag menar iaf. Skickat ett mail till firman vad det kostar och om de har till en Ceed SW
Bild

Så där ser min matta ut. Tycker dock att materialet inte är lika bra som i min Toyota jag hade innan.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE

Re: Bagagerumsmatta

14
Tydligen ny policy från deras sida.

Fast allt går att lösa. Antingen känner man någon som bor i England som kan köpa och skicka vidare. Eller så kanske någon är där på semester och kan köpa med sig. Eller som tredje alternativ, man ringer och pratar med dem på SG Petch. Det mesta brukar gå att lösa med ett samtal.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bagagerumsmatta

16
Jag fick också med den bagagerumsmattan som ser ganska billig ut, den väger nästan ingenting och har en ruta i mitten som ser ut som en matta. Jag vet inte vad jag fick betala för mattan för jag betalade ett fast pris för Fast drag vinterdäck och alla gummi mattor till bilen för 11000:- Antar att det är denna som är standard nu. Den jag hade i min förra bil Peugeot 406 var mycket kraftigare och vägde mer, helt annat material vad jag kan se.

Re: Bagagerumsmatta

17
Affe skrev:Jag fick också med den bagagerumsmattan som ser ganska billig ut, den väger nästan ingenting och har en ruta i mitten som ser ut som en matta. Jag vet inte vad jag fick betala för mattan för jag betalade ett fast pris för Fast drag vinterdäck och alla gummi mattor till bilen för 11000:- Antar att det är denna som är standard nu. Den jag hade i min förra bil Peugeot 406 var mycket kraftigare och vägde mer, helt annat material vad jag kan se.
Har samma bagagerumsmatta som du, dvs med en liten ruta i mitten i någon form av filtmaterial.

Jag råder alla som har denna typ av bagagerumsmatta att vara försiktiga när man skakar den.
På min lossnade nämligen den lilla filtrutan i mitten.
Ingen vidare kvalitet på KIA:s originalmattor alltså. Men det finns ju en uppsjö av universalmattor hos eftermarknadsaktörerna.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Bagagerumsmatta

18
Hmm får se hur länge min matta håller då, brukar dra ut den och köra av den med högtryckstvätten
varje gång jag tvättar bilen, så får väl se när den kommer släppa :)
Vilken skit isåfall.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"