Annons
Annons

Re: Billigaste dieseln?

2
Det var ju inga dåliga rabatter - är man medlem i LRF så är kortet förmodligen svårslaget. Själv har jag First Card (kreditkort genom förra jobbet och utan avgifter) som ger 35 öre dieselrabatt på Preem, vilket är bättre är statoil- och OKQ8-korten. Det ger också rabatt på Statoil men mörkligt nog då bara 10 öre. Såg för ett tag sedan någon rabattkortssammanställning i tabellform på nätet men lyckades inte hitta den nu. De flesta korten verkade ligga på runt 15 öre rabatt per liter.
----------------------------------------------
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008

Re: Billigaste dieseln?

3
Hm... när man tankar med ett ordinärt OK-kort, vilket är det enda jag har att jämföra med, så får man ju "återbäring". Vet inte vilken nivå detta är på egentligen, men Agrol är alltså bättre menar du?

Såifa-kort har jag förstått på min bror att det är vad man ska ha om man ska tanka riktigt billigt.
Det känns ju som man egentligen borde få rätt bra rabatt per liter när man tankar på ett vanligt kedjekort, kanske motsvarande de 50 öre man kan få med Agrol.
Cee'd 1,6 CRDI SW '10

Re: Billigaste dieseln?

4
Kedjekorten har (märkligt nog) alldeles för dåliga rabatter i mitt tycke. Så dåliga (inklusive återbäring från OKQ8) att jag helt enkelt slutade använda mitt kort, vilket iofs var dumt, men det kanske ändå säger något om värdet på rabatter och återbäring... Men de korten är ju bara till för att binda kunden till en kedja.
----------------------------------------------
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008

Re: Billigaste dieseln?

5
Det billigaste jag har hittat är agrolkortet .
Är man inte medlem i lrf e.d så får man 30 öre och det har jag tagit.

Men tittar man på stationerna ST 1 och Shell Express så ger det billigare diesel än agrolkortet UTAN rabatt
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter ????
Kia ceed 1,6 crdi -10

Re: Billigaste dieseln?

6
Tack för input. Jag har nu kollat vad medlemsrabatten på OK innebär:
http://www.okq8.se/privat/mittokq8/medl ... erbaringen

Och det är ju verkligen provocerande dåligt, och bara ett sätt att knyta kunden till sig. jag menar 5 till 15 öre/liter samt 2% på alla inköp är ju försumbart jfrt med Agrolen som ger 24-45 öre/liter på OKQ8 - och ännu mer på bl.a. Preem.

Enligt reklambladet jag fick hem beräknas rabatten på pump-priset.

Såifa verkar vara avsett för företag inom yrkestrafiken, men man verkar kunna få det även om man inte har företag. Fördelen jämfört med Agrol är att det är gratis och inte förutsätter LRF-medlemskap. Nackdelen är att det bara gäller på Preem/Såifa.

Jag har nu fyllt i talongen, samt beställer ett extrakort till hustrun med - det kostar 95 kr.

Kostnaden för LRF-medlemskap ligger på (beroende på vad för slags medlem du är) 250 SEK/år.
http://www.lrf.se/Medlem-i-LRF/Bli-medl ... fter-2009/
Agrolkortet som ger 50 öre/liter i rabatt kostar 125, men om man söker innan 15 mars så är det gratis första året. Break-even når man alltså vid diesel på ca tio 50-literstankningar, och även om Cee'den är snål så lär väl de flesta behöva tanka den full mer än tio gånger på ett år? Anledningen till att vi var med i LRF sen tidigare är för att det gav sådana rabatter hos Länsförsäkringar.
Cee'd 1,6 CRDI SW '10

Re: Billigaste dieseln?

9
Roine A skrev:Jag har kommit fram till att det i längden blir billigast att tanka på JET. Passar man sedan på när dom har lite priskrig vilket dom har ofta här i Enköping så kan man spara lite extra. Senast i veckan för 12:53 för diesel
Jeklar det var billigt!
Jag har varit aldeles för bekväm med att bara tanka på Preem, blir lite till en vana
med samma station.. T.om samma pump, står någon vid "min" pump vet jag inte vad jag skall göra :lol:
Ska se till att dra tummen ur r**** och skaffa mig ett Jetkort, har några runt omkring.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Billigaste dieseln?

10
Roine A skrev:Jag har kommit fram till att det i längden blir billigast att tanka på JET. Passar man sedan på när dom har lite priskrig vilket dom har ofta här i Enköping så kan man spara lite extra. Senast i veckan för 12:53 för diesel
Fyfan! Jag betalade 14:14 för disseln igår här i Mantorp!
Kia Cee'd SW-11
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"