Re: Vad tror ni att ni får med en lågprisbil?
11Jag har kört 2100 mil med mina torkarblad och det är inget fel på dom...
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
Laban skrev: Tycker att du är hård i din kritik mot Kia Ceed.
Dåligt ljud i stereon ????? Vi har bra ljud i båda våra två Ceedar.
Backspeglarnas infällning???? Alla vill kanske inte att dom fälls in automatiskt.. och
hur svårt är det att trycka på en knapp.
Angående lacken kan jag inte annat än att hålla med.
Dåliga torkarblad ???? Vår äldsta Ceed är från mars - 2009 och rullar dagligen.
Har nu gått 3700 mil och orginaltorkarbladen har ej behövts bytas ännu.
Nu får du väl ge dig!Laban skrev:Tycker att du är hård i din kritik mot Kia Ceed.Ronnie skrev:Har läst mycket på forumet och en sak som ofta komer tillbaka är att ägare till Ceed undrar varför det ena eller andra inte ingår.
Exempel på det är:
"Varför är det så dåligt ljud på stereon"
"varför fäller inte backspeglarna in med tändningen"
"varför är lacklagret så tunt på insidan av bakluckan"
"varför håller inte torkarbladen (originalmonterade) mer än 500 mil".
Finns säkert fler exempel i forumavdelningarna för ceed, men detta är några.
Själv gav jag 189 900 kr, har för mig att Kia sätter ett riktpris på ca. 205 000 kr men ingen ÅF verkar sälja till det priset. Har även sett en firma i Skåne som under begränsad tid släppte Ceed SW Komfort 2011 för 169 000 kr nu i våras.
Kollar man ändå utrustningsnivå och jämför med Volvo, Opel, Audi osv så får man nog vara väldigt nöjd med det Ceed har.
Backspeglarnas infällning???? Alla vill kanske inte att dom fälls in automatiskt.. och
Ojoj dåRonnie skrev:Nu får du väl ge dig!Laban skrev:Tycker att du är hård i din kritik mot Kia Ceed.Ronnie skrev:Har läst mycket på forumet och en sak som ofta komer tillbaka är att ägare till Ceed undrar varför det ena eller andra inte ingår.
Exempel på det är:
"Varför är det så dåligt ljud på stereon"
"varför fäller inte backspeglarna in med tändningen"
"varför är lacklagret så tunt på insidan av bakluckan"
"varför håller inte torkarbladen (originalmonterade) mer än 500 mil".
Finns säkert fler exempel i forumavdelningarna för ceed, men detta är några.
Själv gav jag 189 900 kr, har för mig att Kia sätter ett riktpris på ca. 205 000 kr men ingen ÅF verkar sälja till det priset. Har även sett en firma i Skåne som under begränsad tid släppte Ceed SW Komfort 2011 för 169 000 kr nu i våras.
Kollar man ändå utrustningsnivå och jämför med Volvo, Opel, Audi osv så får man nog vara väldigt nöjd med det Ceed har.
Läs och begrip det du läser innan du kläcker ur dig en massa otrevligheter!!![]()
Jag är nöjd med min Ceed
Det jag tog upp gäller att folk vill ha så mycket mer på en bil som för det mesta kostat under 180 kkr.
Nu får du ju slappna av lite....Laban skrev: Ojoj då![]()
Det var ju hemskt vad du tar i Ronnie.
Erkänner att jag läste ditt inlägg lite illa och misstolkade det. Vad du menar med att jag kläckt ur
mej en massa otrevligheter kan jag däremot omöjligt förstå. Vill gärna ha en förklaring.
Jag har kört olika Kia Ceedar sedan januari 2008 och vill påstå att jag har stor kunskap
om modellerna och delar gärna med mej av dom i detta forum.
Men efter att du vice Admin Ronnie mer eller mindre idiotförklarat mej och i skrift påstått
att jag skriver en massa otrevligheter kommer jag aldrig någonsin att skriva i detta forum mer.
anglofile skrev:Håller med om att alla "finesser" skall fungera, men frågan gäller väl i många fall att man har felaktiga förväntningar på bilen. (Massa text)
Blåtanden är det fel i funktionen om du frågar mig. Ljudet till den man pratar med är knappt hörbart.anglofile skrev:Håller med om att alla "finesser" skall fungera, men frågan gäller väl i många fall att man har felaktiga förväntningar på bilen. Det här med infällningen av backspeglarna - det fungerar klockrent att fälla in med knappen i dörren, men det finns ingen automatisk funktion som gör detta utan det måste skötas manuellt. Är det fel på funktionen eller fel på förväntningarna?
Samma med blåtandsfunktionen för koppling av mobiltelefonen till stereon - det fungerar klockrent att svara i telefonen vilket i princip är den funktion som Kia anger att bilen har. Att ringa upp är inte lika enkelt, men det fungerar klockrent när man lärt sig hantera funktionen. Är det då fel på funktionen eller förväntningarna på funktionen?
Problemet som jag ser det är att man automatiskt får felaktiga förväntningar och tror att man får fullt ut samma funktioner i en "lågprisbil" som i en "premiumbil" bara för att bilen har liknande funktioner. Köper man en Kia med öppna ögon för vad det är man köper och inte förväntar sig mer än det man faktiskt får så ser jag inte varför man inte skall bli nöjd.