Annons
Annons

Re: fälgar

5
Har lite frågor ang fälgar som jag hoppas nån kan svara på.
Original fälgarna på sportage är ju 6.5Jx16/ET31.5 och det sitter 215/70R16 100H däck på dom....
Jag kommer få 225/60R17 däck på min men vad det är för storlek på fälgarna har jag ingen aning om..
Och eftersom jag kollar lite på nya fälgar nu undrar jag lite vad som är "tillåtet" på besiktningar m.m
Både vad gäller fälgbredd och ET..

Tänkte behålla däcken som sitter på alu fälgarna jag får med vid köpet så det ska vara 17" fälgar.
Kia Sportage -12 184Hk

Re: fälgar

7
Planet skrev:Har lite frågor ang fälgar som jag hoppas nån kan svara på.
Original fälgarna på sportage är ju 6.5Jx16/ET31.5 och det sitter 215/70R16 100H däck på dom....
Jag kommer få 225/60R17 däck på min men vad det är för storlek på fälgarna har jag ingen aning om..
Och eftersom jag kollar lite på nya fälgar nu undrar jag lite vad som är "tillåtet" på besiktningar m.m
Både vad gäller fälgbredd och ET..

Tänkte behålla däcken som sitter på alu fälgarna jag får med vid köpet så det ska vara 17" fälgar.

vad bes kommer säga har jag ingen aning om tror nog dom skiter i sånt bara det inte är överdrivet mycket.
men måtten 225/60R17 så kommer det bli 17 tums fälgar

Re: fälgar

8
Jag har 4st oanvända 17" original däck (ej fälg) liggande, dessa blev över när jag köpte min sportage i somras

Hör av er om ni är intresserade så fixar vi ett bra pris, finns i sthlm
Kia Sportage -12 184hk / aut

Re: fälgar

9
Planet skrev:Nu har jag hittat dom fälgarna jag vill ha till min Sportage:
Bild
Men jag kan inte hitta den typen av fälgar nånstans... Nån som vet var man kan få tag på dom?
Det ar val Kia OEM-falgar pa Optima (vissa modeller) i USA? Med lite tur gar det att ta hem via Kia AF fran Staterna, men det lar nog kosta en penning. Annars kan det val finnas pa Ebay med lite tur. Vet inte om de falgarna suttit pa Optimor i Europa, isf kan ju tyska Ebay vara ett tips.

Det narmaste jag kan komma pa annars ar Audi A8 replicas. Lite samma typ av design:
Bild
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"