Annons

Re: Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

11
Skakar återigen liv i en insomnad tråd. ;)

Kopplade som hastigast fruns SonyEricsson Xperia Neo (Android, tror jag?) till bilens blåtand. Allting kopplade upp utan problem och synkade fint. Dock klipper ljudet var fjärde sekund och tystnar en halv sekund. Någon som upplevt det? Känslan är att den tappar kontakt och återfår den igen, alternativt att strömningen laggar. Idéer?
Annons

Re: Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

12
Min iPhone4 är lite tjurig att ansluta, men väl ansluten strömmar ljudet vackert, både från internetradio (fantastiska musikmöjligheter) och musik som är på telefonen. Även samtal går bra, även om bt-samtal är väldigt primitiva i denna stereo.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

14
Försök inte ens att använda Kians blåtand, den är ett skämt. Någon i Korea borde avrättas.

Jag har en Nokia E87 i jobbet som funkar klockrent med Audin, men i Kian så kajkar allt ur. Allt kopplas upp fint men att försöka föra ett samtal är som att köpa en lott. Vad som helst kan hända:

1. Ingenting. Tyst i telefonen - tyst i bilen
2. Ett samtal funkar, sen hänger sig antingen telefonen eller radion. Man får parkera, stänga av bilen och starta på nytt
3. Ljudet i bakhögtalarna försvinner efter avslutat samtal. Man får rycka bilens huvudsäkring, sen beter sig radion normalt igen.

Frugans Samsung, ungarnas ZTE - alla telefoner beter sig likadant, så det är bilen som är minsta gemensamma nämnare.

Ska det vara så här???
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)

Re: Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

15
Har haft min Kia Ceed i två veckor o har inte upptäckt några problem med den ännu förräns idag då jag noterade att hela blåtands meny valet försvunnit, kom dock tillbaka igen efter att jag stängde av och startade bilen igen.

Någon annan som har upplevt detta problem?

I övrigt så har allt fungerat fin fint och så även blåtanden fram tills idag då.....
Kia Ceed SW 1.6 CRDi - komfort - svartmetallic

Re: Blåtand ruggigt instabilt (på Kia eller iPhone?)

16
Peppar, peppar...

På vår Kia så fungerar blåtanden hyfsat. Ibland händer det att bilen inte ansluter till telefonen trots att telefonen säger att den är ansluten (tror det är så i alla fall - BT syns men inga staplar för mobilmottagningen). Får kontakt igen genom att stänga av blåtand på telefonen och sätta på den igen - då fungerar allt som det skall igen.
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk
Skriv svar

Återgå till "Problem"