Annons

Re: Fortsatt grusblästring...

21
Har exakt samma problem med min Kia Sportage 2,0 CRDI AWD -11 den har i skrivande stund rullat 650 lugna asfaltsmil. Kör jag mot förmodan på grus eller liknande så är jag nördigt försiktig. Har pratat med ÅF men dom vill inte veta av mig och menar att det är jag som orsakat problemet. Har pratat med konsumentombudsmannen och ARN så än är det inte slut på denna historia vill jag lova. Kommer strida tills död dagar. Min bil är dark gun grey metallic
Annons

22
Robin_79 skrev:Har exakt samma problem med min Kia Sportage 2,0 CRDI AWD -11 den har i skrivande stund rullat 650 lugna asfaltsmil. Kör jag mot förmodan på grus eller liknande så är jag nördigt försiktig. Har pratat med ÅF men dom vill inte veta av mig och menar att det är jag som orsakat problemet. Har pratat med konsumentombudsmannen och ARN så än är det inte slut på denna historia vill jag lova. Kommer strida tills död dagar. Min bil är dark gun grey metallic
Tråkigt! Jag var mycket nära en Sportage men det föll på att mitt garage hade för låg port :P

Tycker det är konstigt med bemötandet man får på många ställen, bilbranschen är långt efter övriga branscher i goodwill och servicekänsla tycker jag.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

23
Dom ringde igen imorse och sa att Kia sverige hade påtalat att problemet ej va garanti och att det hade med att göra med designen på bilen???? Vafasen är det jag som byggt det nu också??

Näe skärpning Kia jag hoppas verkligen ni tar erat förnuft till fånga och åtgärdar det som är fel med era bilar.

25
sam skrev:Täcker inte garantin misssar i design/konstruktion? då är den garantin inte mycket värd.
Vi Bilägare har haft repotage om blästerproblemen, du kanske ska kontakta dem?
Tack det ska jag göra...har iaf kontaktat Konsumentombudsmannen och ARN så vi får se vad som händer. Är JÄVLIGT förbannad kan jag säga :(

28
Hej Alla!

Kan glatt meddela att Kia sverige tog utan tvekan på sig att fixa iordning bilen för det va absolut en garantisak sa dom. Nu till det helt sjuka...bilen jag köpt är från Aros Auto i Västerås och dom sa att Kia sagt nej till allt, men när jag började gräva lite mer i det så visade det sig att Kia sverige aldrig hade fått varken bilder eller information från dom. Åkte då till Västerås "stora" Kia dvs Windahls pratade med dom och pang 3 dagar senare så fick jag ett telefonsamtal från dom med meddelandet att såklart Kia fixar det där det är ju garanti så får du lånebil också.

Hm vad ska man tro om detta??

29
Robin_79 skrev:Hej Alla!

Kan glatt meddela att Kia sverige tog utan tvekan på sig att fixa iordning bilen för det va absolut en garantisak sa dom. Nu till det helt sjuka...bilen jag köpt är från Aros Auto i Västerås och dom sa att Kia sagt nej till allt, men när jag började gräva lite mer i det så visade det sig att Kia sverige aldrig hade fått varken bilder eller information från dom. Åkte då till Västerås "stora" Kia dvs Windahls pratade med dom och pang 3 dagar senare så fick jag ett telefonsamtal från dom med meddelandet att såklart Kia fixar det där det är ju garanti så får du lånebil också.

Misstänker att det är så Bilmetro i Hedemora har gjort. Dom säger att dom har pratat med KIA men det tvivlar jag på.
Och jag förstår inte varför, för verkstaden förlorar ju inte på att göra ett garantijobb. Funderar på att åka till Windahls jag också.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

30
Robin_79 skrev:Hej Alla!

Fyfan är det enda jag kan säga. Jag har anmält till min verkstad och hoppas på positivt svar. Annars är jag en jävel på att vända upp och ned på det mesta :)

Turligt nog är inte KIA det enda märket med slappa verkstäder.

Kollegan åker Peugeot 407 SW -07 som började rosta på bakluckan 2010. Han känner killen som har verkstaden rätt bra och kollegan fick nej och nej och nej av verkstaden som sade sig ha gjort allt i sin makt. Kollegan ringde sedan direkt till KW Bruun (generalagent) och där fick han veta att verkstaden inte gjort ett piss. Nu har han annan verkstad och nylackad baklucka,
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]