Robin_79 skrev:Hej Alla!
Kan glatt meddela att Kia sverige tog utan tvekan på sig att fixa iordning bilen för det va absolut en garantisak sa dom. Nu till det helt sjuka...bilen jag köpt är från Aros Auto i Västerås och dom sa att Kia sagt nej till allt, men när jag började gräva lite mer i det så visade det sig att Kia sverige aldrig hade fått varken bilder eller information från dom. Åkte då till Västerås "stora" Kia dvs Windahls pratade med dom och pang 3 dagar senare så fick jag ett telefonsamtal från dom med meddelandet att såklart Kia fixar det där det är ju garanti så får du lånebil också.
Hm vad ska man tro om detta??
Fyfan är det enda jag kan säga. Jag har anmält till min verkstad och hoppas på positivt svar. Annars är jag en jävel på att vända upp och ned på det mesta
Turligt nog är inte KIA det enda märket med slappa verkstäder.
Kollegan åker Peugeot 407 SW -07 som började rosta på bakluckan 2010. Han känner killen som har verkstaden rätt bra och kollegan fick nej och nej och nej av verkstaden som sade sig ha gjort allt i sin makt. Kollegan ringde sedan direkt till KW Bruun (generalagent) och där fick han veta att verkstaden inte gjort ett piss. Nu har han annan verkstad och nylackad baklucka,